Naujienų archyvas: 2021.10.19

Trijų mokyklų susitikimas

Spalio mėnesį Lenkijoje, vykdant „Erasmus +“ projektą „Matematiniai ir kalbiniai susirėmimai Europos lygiu“,  įvyko trijų mokyklų susitikimas – Kaufmännische Schulen Tecklenburger Land des Kreises Steinfurt Berufskolleg mit Wirtschaftsgymnasium iš Vokietijos, Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazjos iš Lietuvos ir Zespół Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego iš Lenkijos, kuri ir yra šio projekto organizatorius.  Projekto metu mokyklos įsipareigoja skatinti jau vykdomą Europos, nacionalinio, regioninio ir vietos pobūdžio veiklą, diegti naujus metodus, lavinti matematinius įgūdžius ir tobulinti užsienio kalbos gebėjimus. Projekto tikslas –  ugdyti mokinių matematines kompetencijas, įžvelgti jo praktinį pritaikymą įvairiose gyvenimo srityse, ugdyti loginio mąstymo įgūdžius ir integruoti jaunimą bei mokytojus iš įvairių Europos šalių.

Viešnagė prasidėjo iškilminga ceremonija, kurios metu moksleiviai pristatė savo talentus, o mokyklų atstovai – savo mokyklas, mokyklos vizijas ir galimybes. Taip pat buvo pristatyti trišalio mokyklų bendradarbiavimo tikslai ir lūkesčiai.

Po iškilmių Rotušėje mokytojai susitiko su miesto meru Anna Hetman. Buvo aptarti tolimesni planai ir bendradarbiavimo galimybės.

Penkių dienų viešnagės metu mokytojai iš Vokietijos ir Lietuvos turėjo galimybę sužinoti, kaip Lenkijos mokykloje vyksta pamokos, aptarė mokymo programas, brandos egzaminą, švietimo sistemą, matematikos problemas. Be to, mokytojai dalyvavo psichologinėse ir praktinėse dirbtuvėse. Vienas iš projekto „MAT-POT“ tikslų yra rūpintis mokiniais, kuriems sunku mokytis matematikos ir užsienio kalbų, ar jiems sunku funkcionuoti mokyklos aplinkoje. Mokyklos psichologė pristatė dažniausiai pasitaikančių emocinių sutrikimų ir psichikos ligų, su kuriomis susiduria jaunimas, simptomus, aptarė darbo ir elgesio su tokiais mokiniais būdus. Tai buvo labai vertingi patarimai, kuriuos kiekvienas mokytojas galės panaudoti savo kasdieniame darbe.

Keitimasis gerąja patirtimi yra ne tik dalijimasis žiniomis, bet ir kitų darbų stebėjimas. Turėjome galimybę stebėti tarpdisciplininę parodomąją pamoką, kurioje buvo integruota anglų kalba ir matematika. Mokiniai dirbo grupėse: jie turėjo išspręsti daugybę žodinių užduočių, sukurti ir išspręsti linijinių lygčių sistemas. Pamoka buvo puiki, mokiniai efektyviai susidorojo su užduotimis ir aktyviai dalyvavo užsiėmimuose. Kita pamoka buvo 3D modeliavimas  „SolidEDGE“ programa  bei  naudojant 3D spausdintuvus. Kiekvienas seminaro dalyvis suprojektavo ir atspausdino raktų pakabuką su savo vardu. Užsiėmimo metu naudojant programą „GeoGebra“ , dalyviai sužinojo ir  šios programos galimybes bei praktiškai išbandė mokytojų sukurtą užduotį, kurios dėka sparnus judinantis virtualus paukštis turėjo judėti sinusine banga.

Laisvalaikiu mokytojams buvo organizuotos ekskursijos, kurių metu aplankė pietinės Lenkijos dalies lankytinas vietas.

Paskutinę vizito dieną visi  dalyviai gavo pažymėjimus, patvirtinančius jų dalyvavimą užsiėmimuose ir  seminaruose. Taip pat buvo įteikti proginės „Sobieski“ statulėlės. Apibendrindami pirmąjį projekto mobilumą, visi dalyviai sutiko, kad jis buvo motyvuojantis, įtraukiantis, kūrybingas, produktyvus, optimistiškas ir kad tai tik pradžia! Atsisveikinome kupini vilties, optimizmo ir noro tęsti  vertingą trišalį bendradarbiavimą.