Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

 

Projekto Nr. 10-012-P-0001

Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.

Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.

Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur.

Projekto aprašymas

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).

Projekto veiklos:

1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;

2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;

3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;

4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;

5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.

Projekto tikslinės grupės – bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.

Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazija yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:

  • gimnazijos pastato pritaikymas judėjimo negalią turintiems mokytojams ir mokiniams;
  • švietimo pagalbos specialistų patalpų bei sensorinės ir atsipalaidavimo erdvės įrengimas;
  • trijų informacinių technologijų kabinetų įrengimas;
  • choreografijos salės, medžio dirbtuvių, technologijų dirbtuvių, muzikos kabineto įrengimas;
  • saugių lauko klasių su keliaujančiomis architektūros dirbtuvėmis ir lauko muzikos aikštelės įrengimas;
  • kabinetų bei įrangos atnaujinimas;
  • baldų transformuojančių koridorinę sistemą į multifunkcinę erdvę įsigijimas;
  • robotikos komplektų įsigijimas ir ilgalaikių robotikos užsiėmimų organizavimas moksleiviams;
  • priemonių matematikos kabinetams įsigijimas ir tikslingų matematikos bei lietuvių kalbos įgūdžių lavinimo kursų mokiniams organizavimas;
  • stažuotės ir ilgalaikiai mokymai lyderystės, STEAM bei įtraukiojo ugdymo ir universalaus mokymosi dizaino strategijų temomis;
  • ilgalaikiai mokymai komandos formavimo ir dalykininkų meistriškumo temomis;
  • komandos formavimo, šiuolaikinio cirko, jaunojo tyrėjo veiklos mokiniams bei kūrybinės dirbtuvės klasėms “Audiovizualinių medijų ir literatūros Sinteze“;
  • profesinio orientavimo platforma Spotiself.

 

Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).

Siekiami rezultatai

1) Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;

2) Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;

3) Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;

4) Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;

5) Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.



2029 m. vasario 29 d. 

Programos „Tūkstantmečio mokyklos“ pažangos plano pristatymas savivaldybėje

Inovacijų vėjai Šalčininkų švietime: „Tūkstantmečio mokyklos II“ projekto ambicijos ir vizijos