Stovykla „Pažinkime Lietuvos regionus“
Birželio 21-27 d. Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos 6 klasių mokiniai dalyvavo vasaros stovykloje „Pažinkime Lietuvos regionus“. Stovyklą finansavo Šalčininkų raj. savivaldybė. Buvo užsibrėžtas tikslas – sudominti mokinius Lietuvos etninės kultūros savitumu ir aktualumu.
Pirmąją dieną vyko stovyklos atidarymas. Mokiniai rinko informaciją apie Lietuvos etnografinius regionus, dėliojo dėliones, žaidė žaidimus “Wordwall” platformoje.
Antrąją stovyklos dieną mokiniai apsilankė Lietuvos liaudies ir buities muziejuje. Gidė papasakojo apie Lietuvos etnografinius regionus, gyventojų papročius. Mokiniai turėjo galimybę grįžti į praeitį ir pamatyti, kaip kadaise gyveno lietuviai, kokius rūbus turėjo.
Trečiąją stovyklos dieną stovyklautojai nuvyko prie Grybiškių ąžuolo. Apsilankė Rimašių etnokultūriniame draustinyje, Bėčionių piliakalnyje, Gaujos mokomajame take. Skanavo pirmąsias miško uogas.
Ketvirtąją ir penktąją vasaros stovyklos dieną vyko gautos informacijos apdorojimas ir stovyklos uždarymas. Mokiniai pagamino Lietuvos etnografinį žemėlapį, kuriame surašė svarbesnę informaciją, piešė tautinius drabužius, regiono senovinius namus. Kūrybinis darbas pakabintas mokyklos fojė.
4 ir 5 dienos – nuotraukų galerija
Stovyklos uždarymui išvykome į Vilkiškių sodybą. Turėjome galimybę apžiūrėti Vilkiškių dvaro sodybą, sužinoti dvaro istoriją. Degindami laužą, kepdami dešreles ir žaisdami stalo žaidimus mokiniai dalinosi įspūdžiais apie stovyklą. Visi džiaugėsi, kad galėjo lankyti stovyklą ir prisiliesti prie Lietuvos istorijos.
Vaikų vasaros stovyklos organizatorė
lietuvių kalbos mokytoja Elvyra Misevičienė
Projektas ,,Daugiau istorijos: dėmesys įvairovei’’
Š. m. birželio mėn. Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos mokiniai dalyvavo respublikiniame projekte ,,Daugiau istorijos: dėmesys įvairovei’’. Projekto veiklos vyko birželio 12-14 d. Vilkiškių dvare, o birželio 19-21 d. Telšiuose. Mokiniai iš Šalčininkų, Vilniaus, Mažeikių ir Telšių rajonų tyrinėjo ir pristatė savo krašto istoriją, papročius, tradicijas, dalyvavo išvykose.
Projekto dalyviai sužinojo daugiau apie Žemaitijos, Vilnijos istorijos unikalumą, patobulino komunikavimo, skaitmeninę, pažinimo kompetencijas. Turėjo galimybę klausyti VU istorijos fakulteto prof. dr. Alfredo Bumblausko paskaitos.
Istorijos mokytoja metodininkė Ana Nester
Sztuka jako klucz do wnętrza
W dniach 6, 12 i 13 czerwca 30-osobowa grupa uczniów naszego gimnazjum uczestniczyła w zajęciach terapeutycznych poprzez sztukę, które prowadziła założyciel „Studium samopoznania i samoekspresji” Dainora Skrabulienė.
Serdecznie dziękujemy inicjatorowi zajęć pani Ninie Szilkienie i Solecznickiemu urzędowi zdrowia publicznego za możliwość wykorzystania procesu twórczego do zrozumienia emocji, spojrzenia na sytuacje z innej perspektywy, odnajdywania własnego potencjału, a także relaksację i odreagowanie napięć.
Respublikinė metodinė konferencija “Šiuolaikinė mokykla Lietuvoje 2023”
Šiandien mūsų gimnazijos matematikos mokytojos Anna Mackevic ir Jelena Latvienė dalyvavo Trakų gimnazijos organizuojamoje respublikinėje metodinėje konferencijoje “Šiuolaikinė mokykla Lietuvoje 2023”, kurios tikslas – pasidalinti gerąja patirtimi vykdant įvairias veiklas, sėkmės istorijomis, vykdytais projektais, įstaigoje susiformavusiomis tradicijomis, patirtimi ir atradimais siekiant ugdymo(si) kokybės.
Konferencijoje dalyvavo mokytojai iš Trakų, Šalčininkų ir Vilniaus rajonų.
Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos matematikos mokytoja Anna Mackevic konferencijos metu pristatė pranešimą tema “Sposoby na udaną lekcję”.
Širdingai dėkojame už suteiktą galimybę dalyvauti.
Matematikos vyr. mokytoja
Anna Mackevic
Laureatki III edycji Międzynarodowych Konkursów Biblijnego i Fotograficznego „Mężczyźni w Biblii” w Sejmie
16 czerwca poseł na Sejm Republiki Litewskiej pani Beata Pietkiewicz zaprosiła laureatów z Litwy uczestniczących w III edycji Międzynarodowych Konkursów Biblijnego i Fotograficznego „Mężczyźni w Biblii”, który był zorganizowany przez Liceum Ogólnokształcące Nr. I im. Jana III Sobieskiego w Oławie, do Sejmu Republiki Litewskiej na wręczenie nagród z okazji udanego występu.
Zwycięzcy ze szkół na Litwie nie tylko otrzymali nagrody, ale też mieli okazję zwiedzić Sejm i zapoznać się z pracą posłów.
Nasze gimnazjum reprezentowały Milena Pietkiewicz, która zdobyła I miejsce i Agnė Stanulytė, która otrzymała wyróżnienie.
W tym samym dniu w Polsce w Oławie odbyła się uroczysta Gala rozdania nagród i dyplomów w III edycji Międzynarodowych Konkursów Biblijnego i Fotograficznego. W przypadku nieobecności naszych uczestników na Gali, dyplomy i nagrody zostaną przesłane na adres gimnazjum.
Serdecznie dziękujemy organizatorom konkursu w Oławie oraz pani poseł Beacie Pietkiewicz, która objęła swoim patronatem uczestników konkursu. Biorąc w nim udział młodzież miała możliwość pogłębić swoją wiedzę biblijną i inspirować się Słowem Bożym.
„FUTURE HEROES“ programos dalyvės
Šiais mokslo metais mūsų gimnazijos GIc ir GIIa kl. mokinės Milena Petkevič, Agnė Staniulytė ir Agnė Marinovskytė dalyvavo pasaulinio įvertinimo sulaukusioje iniciatyvoje, viename iš inovatyviausių projektų jaunimui – Future Heroes. Estijoje pradėtas ir jau kelis metus sėkmingai vykstantis, pasaulinio įvertinimo sulaukęs projektas, 2018 m. buvo išrinktas viena iš TOP 3 verslumą skatinančių iniciatyvų Europoje, 2020-aisiais tapo nugalėtoju Pasaulio viršūnių apdovanojimuose, tais pačiais metais pateko tarp 16 didžiausią poveikį turinčių inovatyviausių projektų jaunimui Europoje (https://futureheroes.ee).
Šios programos rėmuose mokinės nemokamai mokėsi lyderystės ir verslumo iš įkvepiančių įvairių sričių profesionalų iš Lietuvos ir užsienio (http://futureheroes.lt) , o vėliau pradėjo kurti savo startuolį. Programa vyko keturis mėnesius ir apėmė ne tik 7 įgūdžių ugdymo užsiėmimus nuo idėjų formavimo iki finansinio raštingumo bei projektų pristatymų potencialiems investuotojams, bet ir verslo idėjos plėtojimą komandose padedant mentoriams. Programa yra sudaryta taip, kad dalyvės susipažintų su savo galimybėmis, atrastų stipriąsias puses, drąsiai dalintųsi naujomis idėjomis bei jas inicijuotų. Užsiėmimai vyko anglų kalba kas antrą šeštadienį nuotoliniu būdu. Iš visų pretendentų buvo atrinkta 50 dalyvių.
Dalyvavimas šioje programoje leido gauti mokinėms unikalios patirties iš įkvepiančių pranešėjų, teorinių ir praktinių įgūdžių seminarų bei mentorių konsultacijų.
Karjeros specialistė
Jelena Latvienė
„Šok į tėvų klumpes“
Mūsų gimnazijos mokiniai ir mokytojai kasmet prisijungia prie Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro nacionalinės profesinio veiklinimo iniciatyvos – visuotinės atvirų durų dienos tėvų darbovietėse „Šok į tėvų klumpes“. Profesijos pasirinkimas yra labai atsakingas žingsnis jauno žmogaus gyvenime, tad labai svarbu suteikti galimybes susipažinti su savo artimųjų, tėvų, pažįstamų profesijomis praktiškai, pamatyti, kaip atrodo jų darbo diena, kokios yra funkcijos, atliekamos užduotys. Mokiniai dar būdami gimnazijoje turi unikalią galimybę pasimatuoti įvairias profesijas, pabūti šešėliu, pagal galimybes išbandyti vykdomas funkcijas.
Šiais mokslio metais mūsų mokiniai lankėsi šiose darbovietėse:
- UAB „Lotos Baltica“,
- UAB „Armplast“,
- Tribonių pasienio užkarda,
- UAB „Peltakėlis“,
- muilo gamyba,
- Visuomenės sveikatos biuras,
- grožio salonas,
- UAB „Tvarkyba“,
- AB „Vilniaus paukštynas“,
- Šalčininkų policijos komisariatas,
- Šalčininkų miško urėdija,
- Dieveniškių Gintaro Žagunio užkarda,
- Lietuvos probacijos tarnyba,
- odontologijos klinika „Domsana“,
- Šalčininkų r. savivaldybės administracija,
- Lietuvos šaulių sąjunga,
- Lietuvos nacionalinė radija ir televizija,
- Šalčininkų r. viešoji biblioteka.
Mokiniai turėjo progos išbandyti vadybininko, pasieniečio, policininko, probacijos tarnybos specialisto, siuvėjo, miškininko, odontologo, mero, šaulio, režisieriaus, operatoriaus, bibliotekininko, muilo gamintojo, kirpėjo, komunalinių paslaugų darbuotojo, motorinių valčių gamybos įmonės vadovo ir kitas profesijas.
Širdingai dėkojame tėvams, artimiesiems ir pažįstamiems už suteiktą galimybę mokiniams pažinti profesijų pasaulį ir išbandyti save.
Karjeros specialistė
Jelena Latvienė

Vilnius TECH „Ateities inžinerija“
„Ateities inžinerija“ – Vilniaus Gedimino technikos universiteto nuotolinio ugdymo platforma, kuri supažindina mokinius su įvairiomis šiuolaikinės inžinerijos sritimis, leidžia jiems išbandyti savo jėgas, atliekant kūrybinį arba tiriamąjį projektinį darbą, vienoje iš 20 AI ugdymo tematikų. Per penkerius veiklos metus AI platformoje dalyvaujantys 7–12 klasių mokiniai iš daugiau kaip 70 mokyklų atliko beveik 500 projektinių darbų.
Šių metų birželio 2d. vyko (VILNIUS TECH) „Ateities inžinerija“ (AI) 6–ojo sezono baigiamasis renginys – pavasario sesija, kurioje savo atliktus darbus pristatė daugiau kaip 200 komandų iš 42 mokyklų. Renginyje, be savivaldybių atstovų, dalyvavo svečių iš Lietuvos Respublikos Seimo, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir kitų švietimo institucijų, kurie susipažino su atliktais darbais.
Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazija 2021 m. pasirašė bendradarbiavimo sutartį su VILNIUS TECH ir sėkmingai įsitraukė į platformos naudojimą bei projektinių darbų paruošimus. Šiais mokslo metais buvo parengti 9 projektiniai darbai tokiomis temomis, kaip: „Filmo kūrimas mobiliuoju įrenginiu“, „Investavimas Luminor Trade aplinkoje“, „Verslo plano rengimas Canvas metodu“, „Biomedicinos inžinerija“. Projektus rengė 7 – GIV kl. mokinių komandos. Apdovanojimus gavo:
- už filmo prodiusavimą „Šalčininkų rajono vietos, kurias verta aplankyti“ (GIIa kl. mokinės: Aneta Kočan, Arina Bagdiunaitė, Patrycja Miloš; mokytojos Liudmila Kuklienė, Jovita Boguševič)
- už filmo montavimą „Naujokė“ (7a kl. mokinės: Anželika Saniuk, Dominika Mulmo, Alina Apanel, Patricija Dovliaševič, Patricija Kolobanova, Evelina Rympo, Emilija Bandalevičiūtė; mokytojos: Julija Ignatovskaja, Elvyra Misevičienė)
- 2 vietą „Investuojame praktiškai Luminor Trade aplinkoje“ (GIIIa kl. mokiniai: Emilija Šimelevič, Adrian Valickis; mokytoja: Jelena Latvienė)
- 2 vietą „Mono Bags“ (GIIa kl. mokinė Agnė Marinovskyė; mokytoja: Jelena Latvienė).
Dalyvavimas nuotolinio ugdymo platformoje leidžia mokiniams dar gimnazijos suole ugdyti savo praktinius gebėjimus šiuolaikinių technologijų srityje – sukurti multimedijos filmuką,roboto prototipą, išmokti kurti verslo planą ir investuoti. Dalyvaudami projektinių darbų konkurse, mokiniai skatinami kurti naujoves, kurios būtų naudingos ne tik gimnazijai, bet ir visuomenei, verslui ir, žinoma, patiems projektinių darbų autoriams.
Karjeros specialistė
Jelena Latvienė