Šių metų birželio 9 d. mūsų gimnazijos bendruomenė dalyvavo kasmetinėje Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro organizuotoje iniciatyvoje „Šok į tėvų klumpes“.
Sėkmingas profesijos pasirinkimas ir asmens karjera yra ne tik mokinio, bet ir jo supančių asmenų (tėvų, globėjų, mokyklų vadovų, mokytojų, karjeros specialistų) rūpestis. Mokiniui, priimančiam sprendimą dėl profesijos pasirinkimo ir įsidarbinimo, svarbu susipažinti su savo tėvų, pasaulio, artimųjų profesine veikla ir taip plėtoti savo karjeros kompetenciją.
Šiais metais organizuoti susitikimai su šių profesijų atstovais:
Tėvas Raimundas Jurolaitis, buvęs Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos mokinys, papasakojo GII kl. mokiniams apie kunigystės pašaukimo dovaną;

Teisinė patarėja Europos Parlamente Justyna Semenovič, buvusi Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos mokinė, papasakojo GIII kl. mokiniams apie teisės studijas Varšuvos universitete;

 
Šalčininkų priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos ugniagesiai gelbėtojai pristatė 1 – 4 kl. mokinimas gaisrines mašinas, gelbėjimo įrangą ir aprangą;

 

„SEB Lietuvoje“ įvairių veiklų administratorė ir organizatorė papasakojo GI – GII kl. mokiniams apie būsimas profesijas, akcentavo atsakingo profesijos pasirinkimo svarbą, savęs pristatymo subtilybes ieškant darbo, apie biudžeto valdymo taisykles ir taupymo svarbą;

Ernesto mama, Jelena, operacinės slaugytoja, papasakojo 6 klasės mokiniams apie tai, koks yra atsakingas, įgūdžių ir išsilavinimo reikalaujantis darbas;

 

 

 

 

 

 

 

Dariušo mama, Renata, psichologė, Šalčininkų pedagoginės psichologinės tarnybos direktorė, papasakojo 6 kl. mokinims ne tik apie savo vykdomas funkcijas, bet ir praktiškai organizavo įdomias veiklas vaikams;

 

 

 

 

 

 

 

Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos gimnazijos skyriaus vedėja Ilona Venčkauskaitė GI – GII kl. mokiniams pristatė profesinio ugdymo svarbą ir galimybes rinktis mokymo programas baigus GII ir GIV klases.

6 kl. mokiniai susipažino su Sodros veikla;

 

 

 
Swedbank „Finansų laboratorijos“ atstovė Natalija Vezevičienė 6 kl. mokiniams atskleidė taupymo receptą:

 

 

 

 

 

 

 

7 kl. mokiniai sužinojo apie išmintingą apsipirkimą, o 8 kl. mokiniai klausėsi apie uždarbio galimybes;

 

Artiomo tėtis, Ruslan, pristatė 8 kl. mokiniams šiuolaikinį pastatų projektavimą;

 

6 kl. mokiniai dalyvavo ekskursijoje UAB „Lotos Baltica“ ir sužinojo daug įdomios ir naudingos infromacijos apie transportavimą.

 

 

 

 

 

3 kl. mokiniai piešė savo artimųjų profesijas ir pristatė savo klasės draugams.

 

 

 

 

 

 

GI kl. mokiniai ruošė prezentacijas – interviu apie savo tėvų, globėjų, artimųjų, pažįstamų profesijas:
tikybos mokytoja;
kirpėja;
statybininkas;
degalinės vedėja;
buhalteris;
Vaiko ir šeimos gerovės psichologė;
renginių organizatorius;
muitininkas;
pardavėjas;
virėjas;
slaugytoja;
gydytojas;
darželio auklėtoja;

VSAT Varėnos rinktinės pasienietis;
finansų analitikė, projektų vadovė;
Šalčininkų specialiosios mokyklos direktorė;
prekių surinkėjas – pakuotojas;
operatorius;
darželio direktorė;
darželio vyresnioji virėja;
socialinė darbuotoja;
slaugytojos padėjėja;
tolimųjų reisų vairuotojas;
suvirintojas;

Valstybės sienos apsaugos tarnyboje prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Kriminalinių tyrimų valdyboje ikiteisminio tyrimo skyriaus vyriausioji tyrėja;
socialinė darbuotoja Bendruomeniniuose vaikų globos namuose;

rūšiavimo centro darbuotoja;
kalėjimo laisvės atėmimo vietų jaunesnysis specialistas;
miškininkas;
signalizacijos elektromechanikas Lietuvos geležinkeliuose,
automobilių mechanikas;
traukinio mašinistas;
logopedas;


policininkas;
kalvis;
stalius;
ūkininkas.

 

 

 

 

Artur, Jakubo tėtis, 5kl. mokiniams papasakojo apie savo – verslininko – profesiją, pasidalijo savo verslo vystymosi istorija. Mokiniams, pasidalijus savo ateities profesijos svajonėmis, pateikė labai daug gyvenimiškų patarimų ir paskatino kiekvieną iš jų surasti savo kelią , o svarbiausia – siekti realizuoti save.

 

 

 

 

 

Mokiniai teiravosi apie profesijos pasirinkimo svarbą, ar sutapo su vaikystės svajonėmis, kokių įgūdžių ir gebėjimų reikalauja profesija, kokie kilo sunkumai ieškant darbo pagal įgytą specialybę, ar pateisino gyvenimo lūkesčius, ar aprašyta profesija tiktų jų vaikams, klausė patarimų apie jiems tinkamą ateities profesiją, atliko įvairius profesijos nustatymo testus informacinių ir metodinių išteklių centro tinklapyje http://www.euroguidance.lt./ Taipo gi mokiniai atsakydami į klausimą, kokiose aukštosiose mokyklose (universitetuose, kolegijose) ar profesinėse mokyklose galima mokytis aprašytos profesijos, pritaikė savo turimas žinias apie profesinės mokyklos, kolegijos ir universiteto paiešką atviroje informavimo, konsultavimo ir orientavimo sistemoje https://www.aikos.smm.lt/Puslapiai/Pradinis.aspx

 

 

 

 

 

Širdingai dėkojame visai gimnazijos bendruomenei už bendradarbiavimą, padedantį mokiniams mokytis įsivardinti motyvuotus gyvenimo ir profesinės veiklos tikslus ir jų realizavimo būdus.

 

Profesijos patarėja J. Latvienė