Kovo 21 – 25 dienomis mūsų gimnazijos mokytojos: Anna Mackevic, Liudmila Kuklienė, Asta Arnastauskienė, Diana Kondrackaja ir Danuta Čenienė kartu su mokytojais iš Lenkijos atvyko į Vokietijos miestą Ibbenbüren su vizitu į Kaufmännischen Schulen Tecklenburger Land (KSTL) mokyklą pagal Erasmus+ projektą „MAT – POT“. Pirmiausia susitiko su mokytojų kolektyvu, mokyklos direktore Vera Winkler, projekto koordinatoriumi Vokietijoje Reinholdu Bergu ir mokytojais. Pirmąją apsilankymo mokykloje dieną stebėjome šios švietimo įstaigos ugdymo procesą. Aplankėme informatikos klases, užsienio kalbų pamokas, kūno kultūros pamokas ir laboratorijas. Taip pat sužinojome apie mokyklos pedagogų ir socialinių darbuotojų darbą – H. Schnieders ir F. Gottwald, kurie savo kabinetuose veda užsiėmimus mokiniams, turintiems mokymosi problemų. Vėliau moksleivė papasakojo apie mokinių savivaldos veiklą: vokiečių jaunimas verslo valdymo taisyklių išmoksta vadovaudamas mokyklos parduotuvei. Jie patys viską sprendžia – nuo prekių užsakymo iki pardavimo ir apskaitos. Tada projekto šeimininkai aprodė miestą, pristatydami gražiausias jo vietas ir kampelius. Popietė taip pat buvo labai aktyvi-ėjome 10 kilometrų pasivaikščioti Nonnenpätken taku Ibbenbüren apylinkėse, pamatėme Gravenhorsto vienuolyną ir uolas, žygiavome Dortmundo-Emso kanalu, stabtelėjome žavingose, turistų poreikiams paruoštose poilsio vietose.

Kitą dieną veikla vyko atsinaujinančios energijos parko Bioenergiepark  Saerbeck mieste. Ši aikštelė, įrengta vietoj buvusio Bundesvero ginklų ir amunicijos sandėlio, buvo paversta parku, kuriame saulė, vėjas ir biomasė gamina elektros energiją daugiau nei 18 000 žmonių namų ūkių regionui. Dalyvavome didaktinėse, matematikos, užsienio kalbų bei aplinkosaugos elementais praturtinančiose veiklose.

Įdomus apsilankymas buvo Beermann dirbtuvėse Ibenbiurene. Tai kelių kartų veikianti šeimos įmonė, besispecializuojanti įvairiose veiklos srityse, tokiose kaip elektrotechnika, sanitarinė, šildymo ir oro kondicionavimo technologija, atsinaujinantys energijos šaltiniai, kabelių ir vamzdynų tiesimas, inovatyvi gręžimo technologija. Vizito metu Lietuvos ir Lenkijos mokytojai galėjo susipažinti su praktinės profesijos mokymosi metodais, šiuolaikinėje statyboje naudojamais programavimo įrenginiais.

Vizito metu buvome pakviesti į pažintinę ir edukacinę kelionę į Miunsterio miestą, esantį Šiaurės Reino-Vestfalijos valstijos šiaurinėje dalyje. Ypač vertingas pasirodė apsilankymas Katedroje, kurioje  galėjome pasigrožėti vienu iš šešių Europoje veikiančių – unikaliu astronominiu laikrodžiu (Astronomische Uhr). Jo išskirtinumas tas, kad  jis suskirstytas į tris dalis, kurios leidžia skaičiuoti datą nuo 1540 iki 2071 metų. Kitas Miunsterio viešnagės taškas buvo vieta, kur lankytojas stovi vienas su vadinamąja Foucault švytuokle, matuojančia jo paties laiko ir erdvės vaizdą. Šis meno kūrinys, žinomas skambiu pavadinimu „Zwei Graue Doppelspiegel für ein Pendel“, leidžia stebėti lėtą švytuoklės judėjimo plokštumos pokytį  Žemės atžvilgiu ir įrodo jos sukimąsi aplink savo ašį. Vėliau buvome pakviesti į gotikinėje rotušėje įsikūrusią Taikos salę (Friedenssaal). Šis istorinis kambarys gavo savo pavadinimą dėl Ispanijos ir Olandijos taikos, sudarytos 1648 m. gegužės 15 d. Iš pradžių Friedenssaal buvo tarybos salė, o jo medinės renesanso dailylentės datuojamos maždaug 1477 m. Čia taip pat atsirado matematinis aspektas. Du mediniai stulpai, gausiai dekoruoti bareljefais, iliustruojančiais svarbiausias žmogaus gyvenimo sritis, buvo skirti matematikai, o konkrečiau – aritmetikai ir geometrijai.

Ketvirtąją mūsų vizito Vokietijoje dieną  dalyvavome atviroje pamokoje „Tikimybių skaičiavimas“. Užsiėmimus vedė matematikos mokytoja M. Heidrun Schnieders,  jai padėjo mokytojos: Christine Touma ir Linda Wessels. Visų nuostabai, tikimybių skaičiavimo pamoka prasidėjo reklaminiu šūkiu „Surprise Eggs“, pristatančiu užsiėmimą. Mokiniai buvo suskirstyti į 4 grupes. Kiekvienai grupei buvo duota grafinė lentelė, kurioje mokiniai nupiešė ir užpildė tikimybių medį, iliustruojantį iškeltą problemą. Mokiniai turėjo apskaičiuoti galimybę rasti reklamuojamą figūrėlę atsitiktinai grupės narių atrinktuose kiaušiniuose. Galėjome stebėti GEOGEBRA programos naudojimą praktiškai. Šį įgūdį vokiečių matematikas įgijo būdamas Lenkijoje ir stebėdamas matematikos mokytojų pamokas. Kiti tarpdalykinio pobūdžio  užsiėmimai vyko aktų salėje. Emocinių problemų turintys mokiniai mokėsi žaisdami ir bendradarbiaudami  įgūdžių žaidimus, tokius kaip: elementų judinimas naudojant tinklelius arba bokšto iš medinių elementų statymas. Po pietų patys dalyvavome komandiniame žaidime. Buvome suskirstyti į dvi komandas su atsitiktine tvarka atrinktais mokytojais iš Lietuvos, Vokietijos ir Lenkijos. Varžėmės žaisdami boulingą ir atlikdami įvairias matematines užduotis. Žaisdami galėjome išmokti bendradarbiavimo, sprendimų priėmimo, kūrybiškumo, grupinės atsakomybės, strategijų kūrimo, analizavimo ir išvadų darymo. Daugelį šių idėjų mielai panaudosime dirbdami su savo mokiniais Lietuvoje.

Paskutinę dieną pagrindinis tikslas buvo apibendrinti ir įvertinti projektą. Tačiau pradėjome nuo seminaro, kuriame aptarėme idėjas ir suformulavome užduotis savo mokiniams, kurie atvyks gegužės mėnesį ir veiklos vyks atsinaujinančios energijos parke Bioenergiepark. Protų šturmo metu buvo gauta daugybė patirčių, projektų ir užduočių pasiūlymų. Tada apibendrinome mūsų vizitą Vokietijoje. Šeimininkų vardu kalbėjo KSTL Ibbenbüren mokyklos direktorė Vera Winkler. „Džiaugiuosi, kad projekto vizitas pavyko“, – posėdį baigė ji, įteikdama delegacijos nariams Erasmus+ programos sertifikatus. Savo ruožtu „Sobieski“ direktorė Jolanta Kłopeć dėkojo už ambicingą ir profesionaliai parengtą vizito programą. Už svetingumą padėkojo Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos mokytoja Anna Mackevic. Vizito pabaigoje Lietuvos mokytojų parengtos viktorinos ir kryžiažodžiai jau tapo tradicija, o jų sprendimas kartu sužadino prisiminimus apie nuostabiai ir turiningai kartu praleistą savaitę. Jau nekantriai laukiame kito susitikimo.

 

Anglų kalbos vyr. mokytoja Liudmila Kuklienė