Įgyvendinant Erasmus+ projektą ,,Matematiniai ir kalbiniai ginčai Europos lygmeniu“ š. m. balandžio 4-8 dienomis Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijoje lankėsi projekto partneriai iš Vokietijos ir Lenkijos.

Pirmąją apsilankymo gimnazijoje dieną visi projekto dalyviai susirinko aktų salėje, kur juos pasitiko ir pasveikino mūsų gimnazijos bendruomenė. Vėliau svečiai apžiūrėjo mokyklos erdves ir dalyvavo kalbiniuose ir matematiniuose užsiėmimuose, kuriuos paruošė Anna Mackevic, Olga Narkun, Jelena Janovič, Asta Arnastauskienė. Kalbinės užduotys buvo įdomios ir painios, bet teisingo kelio ieškojimas nuvedė į matematinius lobius. Svarbiausia, kad mokiniai turėjo galimybę geriau susipažinti ir smagiai praleisti laiką.

Po užsiėmimų projekto svečiai buvo pakviesti į pažintinę kelionę po Šalčininkų miestą. Jie išgirdo paminklo Adomui Mickevičiui atsiradimo istoriją, sudalyvavo flash mobe ,,Žvelk širdimi į širdį“, lankėsi Stanislavo Moniuškos menų mokykloje, kur dalyvavo dailės ir lipdymo iš molio užsiėmimuose.

Antradienį projekto partneriai kartu su gimnazijos jaunimu ir mokytojais išvyko į pažintinę-turistinę kelionę į Vilnių. Projekto dalyviai lankėsi Rasų kapinėse, Aušros Vartuose, Katedroje. Ekskursijos gidė Beata Zarumna papasakojo daug įdomios informacijos apie Lietuvos, Lenkijos, Vokietijos  istoriją. Vėliau svečiai lankėsi ir grožėjosi Vilniaus universitetu. Ekskursijos pabaigoje dalyviai apsilankė ,,Pinigų muziejuje“, kur dalyvavo edukaciniame užsiėmime ,,Susipažink su pinigų istorija“. Jaunimas išklausė pasakojimą, kas yra pinigai, jų atsiradimo istoriją, taip pat turėjo galimybę išsikalti asmeninę monetą, galėjo pasisverti ir pažiūrėti, kiek jie būtų verti, jei būtų pagaminti iš aukso. Negalėjome neparodyti svečiams Šalčios žemės.

Trečiadienį išvažiavo į Poškonių kaimą, kur dalyviai lankėsi etnografiniame muziejuje, taip pat nebuvo pamiršta ir pristatyta svečiams Pavlovo Respublika, Jašiūnų Balinskio dvaras. Dalyvius lydėjo istorijos mokytojas Aleksandr Pieško ir vokiečių kalbos mokytoja Irena Gilevska-Dorniak. Grįžę į gimnaziją, jaunimas aktų salėje dalyvavo užsiėmime ,,Dekoratyvinių Velykinių verbų darymas su matematiniais elementais“. Šį užsiėmimą organizavo technologijų mokytojos Anna Žuk ir Božena Drozd. Mokiniai susipažino su simetrijos rūšimis, figūromis, kiekvienas galėjo pasigaminti ,,matematinę“ Velykų verbą. Vakare gimnazijoje projekto dalyviai žaidė stalo žaidimus, kurių metu teko suaktyvinti savo intelektualinius gebėjimus, įžvalgumą, loginį ir analitinį mąstymą. Tai buvo geras laiko praleidimo būdas, padėjęs įtvirtinti savo žinias.

Ketvirtadienį svečiai lankėsi ,,Swedbank“ Finansų laboratorijoje Vilniuje. Tai unikali erdvė, padedanti išmaniai ir įdomiai susipažinti su pagrindinėmis ekonomikos ir asmeninių finansų valdymo temomis, suprasti, kaip planuojamas biudžetas, kodėl svarbu taupyti, ar kas yra atsakingas skolinimasis. Visa tai pateikiama pasitelkiant išmaniąsias technologijas bei žaidžiant interaktyvius žaidimus. Vėliau mokiniai išvyko į ekskursiją į vieną gražiausių Lietuvos miestų – Trakus. Dalyviai susipažino su unikaliu ežeringu kraštovaizdžiu bei viduramžiais statytu, praeitame amžiuje iš griuvėsių prikeltu pilių kompleksu. Svečiai ragavo karaimų tradicinį patiekalą – kibinus.

Penktadienį vyko paskutinis bendras užsiėmimas, projekto veiklų apibendrinimas ir atsisveikinimas. Užsiėmimo metu projekto dalyviai dirbo grupėmis ir sukūrė koliažą ,,Lietuva mano akimis“. Šį darbą organizavo ir koordinavo anglų kalbos mokytoja Liudmila Kuklienė su GIII klasės mokiniais. Pabaigai projekto dalyviai laikė testą, apibendrinantį įgytus matematikos, anglų kalbos įgūdžius ir informaciją apie mūsų krašto kultūrą ir tradicijas. Visi projekto dalyviai gavo projekto Erasmus + sertifikatus, projekto medžiagą ir mažas dovanėles.

Svečiai išvažiavo patenkinti ir pilni gerų įspūdžių. O mes įsitikinome, kad projekto įgyvendinimas suteikia mums nepaprastų galimybių asmeniniam, kultūriniam ir kalbiniam tobulėjimui, leidžia įgyti naujos patirties ir, svarbiausia, praturtina mokymo procesą ir skatina mokymosi motyvaciją.