Rugsėjo 19 – 23 dienomis Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazija pasitiko mokytojus iš Lenkijos,  Zespół Szkół Nr. 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju (Lenkija) ir Vokietijos, Ibbenbüren miesto Kaufmännischen Schulen Tecklenburger Land (KSTL), mokyklų pagal Erasmus+ projektą „Potyczki matematyczno-językowe na europejskim szczeblu“, paskutinio etapo įgyvendinimui ir projekto užbaigimui. Susitikimą pradėjome nuo šventinio koncerto gimnazijos salėje, kur svečiai mėgavosi dainų ir šokio ansamblio „Solčanka“ pasirodymu. Po koncerto svečiai susitiko su Šalčininkų rajono meru Zdzislavu Palevič savivaldybės administracijoje. Vėliau projekto dalyviai išvyko į tautodailininkės Anos Krepštul muziejų Tabariškių kaime, kuriame susipažino su savamokslės tapytojos gyvenimo istorija, biografija, pamatė eksponuojamus paveikslus bei austus kilimus.

Antradienį mokytojai dalyvavo psichologiniuose-pedagoginiuose mokymuose, kuriuos vedė gimnazijos socialinės pedagogės Gitana Šablinskaja, Liucija Šuškevič ir logopedė Regina Objedkova. 

Mokymų metu gimnazijos švietimo pagalbos specialistai pasidalino patirtimi, kaip sprendžiamos įvairaus pobūdžio problemos, kokios yra taikomos prevencinės priemonės, programos. Popietę projekto dalyviai praleido atrasdami Vilniaus senamiesčio istorinius objektus bei pažindami vietas, kurios turi sąsajų su Lietuvos-Lenkijos istorija.

Trečiadienį visų laukė turininga ir ilga kelionė į Lietuvos kurortinį miestą – Druskininkus. Pirmas sustojimas buvo Merkinės piramidėje. Augų ūkyje praleidome tris nuostabias valandas, kupinas teigiamų emocijų ir naujų atradimų. Dalyvavome edukacinėje programoje „Kaip gimsta sūris?“,  pamatėme sūrio brandinimo procesą, pasivažinėjome karieta, sudalyvavome sporto-ūkio varžytuvėse, gaminome Mozzarelos sūrį bei ragavome įvairių rūšių sūrius. Po svetingos ir smagios edukacijos ėjome pasivaikščioti kurortinio miesto gatvėmis. Sustojome paragauti Druskininkų natūralaus gręžinių mineralinio vandens. Pasigrožėjome gamta miesto parke, prie Druskonio ežero.

Ketvirtadienis buvo skirtas pamokų stebėjimui ir dalyvavimui. Buvo stebėtos: anglų kalbos pamoka tema „Flipped lesson: presentation: putting skills into action“ (mokytoja Liudmila Kuklienė) ir matematikos pamoka tema “Lobio paieška“ (mokytojos Anna Mackevic ir Olga Narkun). Matematikos pamokos metu mokiniai sprendė įvairaus pobūdžio uždavinius naudodamiesi savo turimomis žiniomis, įgūdžiais ir turimomis kompetencijomis. Anglų kalbos pamokos metu buvo naudojamas atvirkštinės pamokos metodas, kurios metu mokiniai naudojant TedTalks edukacinę platformą ir Bookcreator knygų kūrimo programą, pagal iš anksto sutartus kriterijus pristatinėjo pasirinktos temos sukurtas pateiktis. Aptarę stebėtas pamokas, vykome į Pelėdų parką Rudaminoje susipažinti su plėšriaisiais paukščiais, tokiais kaip: pelėdos, sakalai ir vanagai. Sužinojome apie paukščių gyvenimo subtilybes.

Penktadienį dalyvavome informacinių technologijų pamokoje „Lankstinukas apie projektą ERASMUS+“, kurią vedė informacinių technologijų mokytojos Jovita Boguševič ir Diana Kondrackaja. Pamokos metu projekto dalyviai galėjo savarankiškai sukurti lankstinukus apie projektą naudojantis programos Microsoft Publisher funkcijomis.

Projekto tikslas buvo tobulinti matematines ir užsienio kalbos (anglų) kompetencijas, skatinti mokinių smalsumą mokytis matematikos bei anglų kalbos tam, kad taptų visapusiškai išsilavinę Europos piliečiais. Projekto dalyviai yra matematikos ir anglų kalbų mokytojai bei mokiniai. Projekto dalyvių – matematikos ir anglų kalbos mokytojų dėmesys – buvo skiriamas matematikos ir anglų kalbos mokymo kokybės gerinimui  dalijantis  gerąja patirtimi,  partnerių pavyzdžiais, kas leistų efektyviau panaudoti žmogiškuosius išteklius, gerinti mokytojo darbą parenkant mokomąją medžiagą, planuojant pamoką  ir taikant  metodų įvairovę matematikos ir anglų kalbos pamokose.

Ypatingas projekto dėmesys buvo nukreiptas į mokinį: jo matematinių ir anglų kalbos kompetencijų tobulinimą, vystyti aistrą ir džiaugsmą sprendžiant matematines užduotis, stebėdami jos pritaikymą kasdieniniame gyvenime įvairiose srityse bei Europos ekonomikoje, tobulinti loginį mąstymą, analizuojant  ir darant išvadas (žaidžiant stalo  ir loginius žaidimus).

Projekto uždarymo metu visi projekto dalyviai sutiko, kad projekto veiklos buvo  labai naudingos ir visi tikslai buvo sėkmingai įgyvendinti. Po sertifikatų įteikimo projekto partneriai dėkojo už sėkmingą bendradarbiavimą, naudingą patirtį bei išreiškė norą apie tolimesnių bendrų projektų kūrimą.