STEAM ugdymas – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos kontekste. STEAM – tai iš anglų kalbos kilęs akronimas, kuriame užšifruotos keturios disciplinos: angl. Science – mokslas, Technology – technologijos, Engineering – inžinerija, Arts – menai ir kūryba ir Math – matematika. Mūsų mokykloje vis daugiau dėmesio skiriama STEAM mokymo metodams, ne išimtis ir biologijos dalykas.
Šį mėnesį 7 klasės vaikai mokėsi atpažinti nariuotakojų tipo klases: voragyvius, vėžiagyvius ir vabzdžius. Reikėjo išnagrinėti jų gyvenamąją aplinką, morfologiją, reikšmę žmogui ir gamtai. Vaikai turėjo įsisavinti žinias ir vėliau panaudoti jas kūryboje. Taip vienoje vietoje atsidūrė biologija, technologijos ir dailė. Kūrybiška užduotis buvo sukonstruoti savo nariuotakojį, priskirti klasei ir suteikti jam mokslinį pavadinimą pagal visas taksonomijos taisykles.
Mokiniai galėjo naudotis savo pasirinktomis priemonėmis. Viena iš grupių dirbo su plastilinu, gipsu, kita – su antrinėmis žaliavomis, trečia sugalvojo, kad jų vėžiagyvis turi liuminescencinių savybių ir turi švytėti. Tam atsinešė reikiamas priemones, sujungė paprastą elektros grandinę ir įstatė į kūną. Tokiu būdu į darbą buvo integruotos ir fizikos žinios. Kaip ir buvo teigiama, STEAM jungia visus dalykus.
5 klasės moksleiviai irgi išradingai panaudojo savo biologijos žinias. Jie konstravo žmogaus virškinimo sistemą iš įvairių namuose turimų medžiagų. Tokiu būdu vaikai ne tik buvo skatinami kūrybiškai mąstyti, bet ir išmoksti virškinimo sistemos dalis. Tikimės, tai padės jiems kuo geriau įsisavinti reikiamą programinę medžiagą.
Per pamokas dar kartą galėjome įsitikinti, kad STEAM ugdymo metodas tobulina vaikų mąstymo įgūdžius, skatina darbą grupėje, padeda vaikui sutelkti dėmesį, lavina pagrindinius pojūčius, stiprina pasitikėjimą savimi.