Šiandien mokytojai gimnazijoje nuolat ieško naujų, kūrybiškų būdų skatinti mokinių vaizduotę ir bendradarbiavimą. Viena iš šių neįprastų praktikų yra smėlio mandalų kūrimas, kuris ne tik skatina mokinius tyrinėti savo kūrybiškumą, bet ir padeda jiems ugdyti atjautą bei bendradarbiavimo įgūdžius. 8b klasės mokiniai pagal Kultūros paso veiklas dalyvavo smėlio mandalų kūrime. Viena iš šios praktikos naudų yra gebėjimas kurti ir komunikuoti. Mokiniai, kurie dalyvauja smėlio mandalų kūrimo procese, mokosi bendradarbiauti su kitais, ieškoti bendrų idėjų ir pasiūlyti savo. Tai puikus būdas ugdyti komunikacijos įgūdžius. Kitas svarbus aspektas yra emocinio intelekto lavinimas. Mandalų kūrimas iš smėlio reikalauja susitelkti, rasti balansą ir išreikšti jausmus per spalvas, formas ir tekstūras.
Nepaisant to, kad smėlio mandalos kūrimas gali pasirodyti tik meninė veikla, ji turi daug giluminio potencialo ir yra daugiau nei pramoginė užduotis.
Socialinė pedagogė Gitana Markevič