Lapkričio 25–26 dienomis Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos mokytojai dalyvavo dviejų dienų stažuotėje Vilniuje ir Utenoje, kurios metu gilino savo žinias įtraukiojo ugdymo ir universalaus mokymosi dizaino srityje. Šios stažuotės tikslas – plėsti mokytojų kompetencijas, siekiant kurti prieinamą ir veiksmingą ugdymo procesą specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) turintiems mokiniams.

Pagrindinis stažuotės uždavinys – supažindinti dalyvius su įtraukiojo ugdymo principais ir jų praktiniu taikymu mokyklų aplinkoje. Pedagogai gilinosi į įvairius metodus, kurie leidžia efektyviau dirbti su SUP mokiniais, bei mokėsi pritaikyti edukacines erdves pagal individualius poreikius. Mokymuose akcentuota ne tik teorinė, bet ir praktinė dalis – kaip planuoti ugdymo procesą, taikyti lanksčius mokymo būdus ir įveikti sudėtingas situacijas, kurios dažnai kyla dirbant su įvairių gebėjimų mokiniais.

Pirmoji stažuotės diena vyko Vilniuje, kur pedagogai lankėsi Vilniaus Gedimino kunigaikščio progimnazijoje. Ši mokykla pasižymi inovatyvia ugdymo aplinka, todėl mokytojai galėjo stebėti, kaip įtraukiojo ugdymo principai praktiškai taikomi skirtingose klasėse. Vizito metu buvo aptarti būdai, kaip užtikrinti ugdymo kokybę ir motyvaciją kiekvienam mokiniui, nepriklausomai nuo jo poreikių.

Vėliau mokytojai dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose centre „Penki pojūčiai“, kur buvo nagrinėjama sensorikos svarba ir holistinio ugdymo galimybės. Šios žinios itin vertingos kuriant mokymosi aplinką, kuri būtų draugiška SUP mokiniams. Diena baigėsi apsilankymu Individualių mokymosi poreikių centre „Upės teka“, kur pedagogai susipažino su realiais pavyzdžiais, kaip efektyviai organizuoti pagalbą mokiniams, turintiems specifinių ugdymosi poreikių.

Antroji diena buvo skirta apsilankymas Utenos Aukštakalnio progimnazijoje. Mokytojai diskutavo apie įtraukiojo ugdymo iššūkius ir sprendimus bei dalyvavo praktinėse sesijose, kuriose savo patirtimi pasidalijo švietimo pagalbos specialistai. Didelį įspūdį paliko praktinis užsiėmimus su Rasa Juodvalkiene progimnazijos „Žiburio“ skyriaus pradinių klasių mokytoja metodininke, leidinio “Universalaus dizaino mokymuisi gairės. Mokymosi sėkmės kelias kiekvienam ir kiekvienai” bendraautore.

Stažuotės metu mokytojai ne tik įgijo vertingų teorinių žinių, bet ir praktiškai susipažino su naujais metodais, padedančiais kurti įtraukią ir motyvuojančią mokymosi aplinką. Refleksijos sesijos pabaigoje pedagogai aptarė, kaip įgytas žinias pritaikys savo darbe, siekdami užtikrinti kiekvieno mokinio pažangą ir sėkmę.

Dviejų dienų stažuotė buvo kupina įžvalgų ir gerosios praktikos pavyzdžių, kurie leis mokytojams dar efektyviau prisidėti prie įtraukiojo ugdymo procesų savo gimnazijoje.

Nuoširdžiai dėkojame Ilonai Buitkienei, Ugdymo meistrų Projektų administratorei ir Plėtros direktoriui Lukui Benevičiui už puikiai organizuotą stažuotės programą.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.