Sausio mėnesį gimnazijoje buvo surengta fokus grupės diskusija, kurioje dalyvavo mokiniai, įsitraukę į TŪM veiklą „Tikslingi lietuvių kalbos įgūdžių lavinimo užsiėmimai“. Diskusijos metu aptartos mokinių patirtys, pasiekimai ir pasiūlymai, susiję su mokymų veiklomis. Pateikiame pagrindines diskusijos įžvalgas.

Pradinės ir galutinės kalbos žinios

Dalyviai pripažino, kad prieš mokymus jų lietuvių kalbos žinios buvo vidutinės, tačiau dabar jaučiasi įgiję tvirtų pagrindų. Mokiniai pažymėjo, kad mokymai padėjo giliau suprasti gramatiką ir praturtinti žodyną. „Per užsiėmimus sužinome labai daug naujų žodžių ir kitų dalykų“, – pasakojo vienas iš dalyvių.

Smagiausios veiklos

Paklausti, kokia mokymų dalis patiko labiausiai, mokiniai išskyrė istorijos kūrimo užduotį. Jie džiaugėsi, kad ši veikla skatino kūrybiškumą, komandinius įgūdžius ir buvo smagi. „Visi galėjo dirbti grupėje pagal savo gebėjimus“, – pabrėžė dalyviai.

Kalbėjimo įgūdžių tobulinimas

Diskusijos dalyviai akcentavo, kad daugiausia dėmesio buvo skirta kalbėjimo įgūdžiams. Jie turėjo galimybę praktikuotis realiose situacijose, bendraudami lietuviškai. „Tai padidino pasitikėjimą savimi ir leido lengviau reikšti mintis“, – dalijosi įspūdžiais mokiniai.

Mokymų metodų veiksmingumas

Mokiniai teigiamai įvertino mokymų metodiką. Jie pabrėžė, kad veiklos buvo įdomios, aiškios ir įtraukiančios. „Jautėmės motyvuoti, nes atmosfera buvo labai draugiška ir palaikanti“, – pastebėjo diskusijos dalyviai.

Pasiūlymai ateičiai

Diskusijos pabaigoje mokiniai pateikė keletą pasiūlymų. Jie norėtų, kad mokymams būtų skiriama daugiau laiko, nes veiklos buvo labai naudingos. Taip pat išreiškė norą dalyvauti panašiuose užsiėmimuose ateityje. „Mokymuose jaučiamės komfortiškai ir norime toliau tobulinti savo įgūdžius“, – dalijosi mokiniai.

Bendras įvertinimas

Mokiniai vieningai įvertino mokymus devintuku (9/10), pabrėždami, kad mokymams trūko daugiau laiko. Jie džiaugėsi, kad įgytos žinios ne tik padeda gerinti lietuvių kalbos įgūdžius, bet ir palengvina mokymąsi bei bendravimą kasdienėse situacijose.

Fokus grupės diskusija parodė, kad tikslingi lietuvių kalbos įgūdžių lavinimo užsiėmimai yra efektyvi priemonė, padedanti mokiniams tobulėti.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.