Praeitą savaitę prasidėjo intensyvūs tikslingi matematikos įgūdžių lavinimo mokymai pagal “Tūkstantmečio mokyklos” programą 1-GIV klasių mokiniams, kurių metu mokiniai tobulina loginį mąstymą, problemų sprendimo gebėjimus ir matematikos taikymą praktinėse situacijose. Mokymai organizuojami naudojant aktyvius ir interaktyvius metodus, įskaitant PLAYMATH, LEGO bei skaitmenines priemones.
Kaip vyksta mokymai skirtingoms klasėms?
1–4 klasės
Mažesni mokiniai dirba su pagrindinėmis matematinėmis sąvokomis per praktines veiklas:
- Judėjimas ir transporto priemonės – mokosi skaičiuoti greitį, laiką ir atstumą, taiko matematinius skaičiavimus su robotų konstravimu ir programavimu.
- Interaktyvus rūšiavimas ir perdirbimas – lavina loginį mąstymą per objektų rūšiavimą pagal spalvas, formas, dydžius, o vėliau suprogramuoja robotus atlikti šias užduotis.
- Programavimas ir skaičių pasaulis – mokosi skaičių sekų, jų tvarkos, lavina analitinį mąstymą kurdami algoritmus robotų judėjimui.
5–8 klasės
Vyresni mokiniai susiduria su sudėtingesniais matematikos ir programavimo elementais:
- Atrakink duris: logika ir programavimas – mokosi „jeigu–tai“ loginio programavimo principų, kuria scenarijus robotų jutiklių reakcijoms.
- Geometrija ir trajektorijos modeliavimas – skaičiuoja perimetrą, kampus ir taiko geometriją robotų judėjimo trajektorijoms sudaryti.
- Algoritmų kūrimas ir testavimas – sprendžia sudėtingesnius uždavinius, susijusius su skaičių sekomis, Fibonacci skaičiais ir labirinto įveikimu.
9–12 klasės
Gimnazijos mokiniai susiduria su realaus pasaulio matematikos taikymu ir programavimo logika:
- Geometrija praktikoje – taiko sudėtingesnius matematinius skaičiavimus, tokius kaip sinusas, kosinusas ir apskritimo trajektorijos apskaičiavimas.
- Sudėtingi algoritmai ir optimizacija – analizuoja efektyvius kelių paieškos algoritmus, taiko programavimo ciklus ir sąlygas optimizuoti sprendimus.
- Interaktyvūs sprendimai ir žaidimų kūrimas – programuoja interaktyvius sprendimus ir kuria žaidimus su atsitiktinių skaičių ir tikimybės elementais.
Naudojamos skaitmeninės priemonės, leidžiančios geriau suprasti matematines sąvokas ir skatinti kūrybišką jų pritaikymą. Taip pat siekiama motyvuoti mokinius per įtraukias ir praktiškai pritaikomas veiklas, kurios padeda geriau įsisavinti mokymosi medžiagą.