Naujienų archyvas: spalio 2021

Pirmokų susipažinimas su biblioteka

Spalio mėnesį gimnazijos bibliotekoje pirmą kartą apsilankė 1 klasių mokiniai. Būsimi mažieji skaitytojai buvo supažindinti su bibliotekos taisyklėmis, knygelių išdavimo ir grąžinimo tvarka.

Vaikai apžiūrėjo bibliotekos patalpas, kalbėjo apie knygas, minė mįsles ir dėliojo raideles iš raištelių.

Daug džiaugsmo suteikė animacinio filmuko „Kiaulytė Pepa bibliotekoje“ peržiūra ir aptarimas.

bibliotekos vedėja Olga Skirtunienė

Švietimo, mokslo ir sporto ministrės J. Šiugždinienės vizitas gimnazijoje

Šiandien, spalio 21 d., mūsų gimnazijoje su darbo vizitu lankėsi Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministrė p. Jurgita Šiugždinienė su komandos nariais.  Susitikime taip pat dalyvavo Šalčininkų rajono savivaldybės mero pavaduotoja p. Ana Jesvilienė, Savivaldybės administracijos direktorius p. Josif Rybak, Švietimo ir sporto skyriaus vedėja p. Regina Markevič, vedėjos pavaduotojas p. Valerij Kočan, Švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistas p. Henrik Danulevič, mūsų gimnazijos administracijos atstovai.

Gimnazijos direktorė Irena Volska pristatė gimnazijos veiklą, pasiekimus bei įgyvendinamus ir ateityje planuojamus projektus.

Svečiai turėjo progą pamatyti gimnazijos erdves.

Dėkojame už apsilankymą.

Daugiau nuotraukų gimnazijos Facebook paskyroje

 

Informacinis susitikimas „Lietuvos aukštųjų mokyklų stojimo sąlygos 2022 m.“

Šių metų spalio 21 d. mūsų gimnazijos GIV kl. mokiniai nuotoliniu būdu susitiko su MRU priėmimo ir rinkodaros skyriaus vadovu Sauliumi Bugailiškiu.

Susitikimo metu gerb. Saulius pristatė mokiniams visas aktualijas dėl stojimo 2022 m.m.:  minimalius reikalavimus pretenduojantiems į aukštąsias mokyklas, valstybės finansuojamas/nefinansuojamas vietas, konkursinio balo formavimo principus, mokomųjų dalykų A lygio svarbą stojant į universitetus, bendrojo priėmimo žingsnius, bendrojo priėmimo prašymo pildymo ypatumus skirtingais atvejais: kai stojantysis planuoja įstoti į išsvajotą studijų programą; tik į valstybės finansuojamas (nemokamas) vietas. Paaiškino, kaip sistema vertina užpildytą prašymą ir kaip generuojamas kvietimas į vieną iš pateiktų studijų programų. Atkreipė mokinių dėmesį į tai, dėl ko galėtų atsirasti prašyme įrašas „Konkurse nedalyvauja“ –  neišlaikyti stojamieji egzaminai, motyvacijos pokalbis (pedagogikos studijos) arba netenkina minimalių reikalavimų stojant į pasirinktą studijų programą. Akcentavo minimalius stojamuosius balus,  su kuriais buvo priimami stojantieji dalyvauti konkurse atskirai į universitetus (balas – 5,4) ir į kolegijas (balas – 4,3)  2020m. O tai reiškia, jeigu stojančiojo konkursinis balas būtų žemiau nei 4,3 balo,jis net negalėtų pretenduoti stoti į kolegijas, tuo labiau į universitetus.

Pateikė praktinius pavyzdžius, su kokiais brandos egzaminų rezultatais būtų galima įstoti į studijas universitetuose ir kolegijose. Palygino visiems stojantiesiems labai daug klausimų kelianti atvejį, kai yra brandos egzaminas išlaikytas surinkus tik minimalų rezultatą ir turint A lygio mokomojo dalyko metinį vertinimą 10 balų.

Dėkojame gerb. Sauliui Bugailiškiui už mokinių švietimą stojimo į aukštąsias mokyklas klausimais.

 

Profesijos patarėja

J. Latvienė

Susitikimas su Jaunimo darbo centro vyr. specialiste A. Svorobovič

Šių metų spalio 20 d. mūsų gimnazijos GIa kl. mokiniai kartu su klasės vadove L. Kukliene per klasės valandėlę susitiko su Šalčininkų užimtumo tarnybos jaunimo darbo centro vyr.specialiste A. Svorobovič.

Susitikimo metu gerb. Anastasija pristatė mokiniams temą „Profesijos pasirinkimas“, paaiškino savęs pažinimo svarbą kaip vieną iš esminių žingsnių renkantis savo būsimą profesiją. Būtent pirmoje gimnazinėje klasėje šis žingsnis yra ypatingai svarbus, nes jau antroje gimnazinėje klasėje jie turės apsispręsti dėl savo ateities, ar mokytis toliau profesinėje mokykloje, ar tęsti mokslus trečioje ir ketvirtoje gimnazijos klasėse. Paaiškino, kodėl  jau  dabar reikėtų domėtis apie įvairias profesijas, studijų programas, profesines, aukštąsias mokyklas ir t.t.

Susitikimo pabaigoje kiekvienas dalyvis gavo namų darbų: užrašyti savo vardą vertikaliai ir kiekvienai raidei parašyti savo asmenines savybes, tokiu būdu paruošti save būsimam pokalbiui su darbdaviu, nes kartais būna labai sunku prisiminti savo gerąsias savybes ir mokėti jas tinkamai reprezentuoti. 

Širdingai dėkojame jaunimo darbo centro vyr.specialistei A. Svorobovič už bendradarbiavimą šviečiant mūsų gimnazijos mokinius profesijos pasirinkimo klausimais.

 

Profesijos patarėja

J.Latvienė

 

Trijų mokyklų susitikimas

Spalio mėnesį Lenkijoje, vykdant „Erasmus +“ projektą „Matematiniai ir kalbiniai susirėmimai Europos lygiu“,  įvyko trijų mokyklų susitikimas – Kaufmännische Schulen Tecklenburger Land des Kreises Steinfurt Berufskolleg mit Wirtschaftsgymnasium iš Vokietijos, Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazjos iš Lietuvos ir Zespół Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego iš Lenkijos, kuri ir yra šio projekto organizatorius.  Projekto metu mokyklos įsipareigoja skatinti jau vykdomą Europos, nacionalinio, regioninio ir vietos pobūdžio veiklą, diegti naujus metodus, lavinti matematinius įgūdžius ir tobulinti užsienio kalbos gebėjimus. Projekto tikslas –  ugdyti mokinių matematines kompetencijas, įžvelgti jo praktinį pritaikymą įvairiose gyvenimo srityse, ugdyti loginio mąstymo įgūdžius ir integruoti jaunimą bei mokytojus iš įvairių Europos šalių.

Viešnagė prasidėjo iškilminga ceremonija, kurios metu moksleiviai pristatė savo talentus, o mokyklų atstovai – savo mokyklas, mokyklos vizijas ir galimybes. Taip pat buvo pristatyti trišalio mokyklų bendradarbiavimo tikslai ir lūkesčiai.

Po iškilmių Rotušėje mokytojai susitiko su miesto meru Anna Hetman. Buvo aptarti tolimesni planai ir bendradarbiavimo galimybės.

Penkių dienų viešnagės metu mokytojai iš Vokietijos ir Lietuvos turėjo galimybę sužinoti, kaip Lenkijos mokykloje vyksta pamokos, aptarė mokymo programas, brandos egzaminą, švietimo sistemą, matematikos problemas. Be to, mokytojai dalyvavo psichologinėse ir praktinėse dirbtuvėse. Vienas iš projekto „MAT-POT“ tikslų yra rūpintis mokiniais, kuriems sunku mokytis matematikos ir užsienio kalbų, ar jiems sunku funkcionuoti mokyklos aplinkoje. Mokyklos psichologė pristatė dažniausiai pasitaikančių emocinių sutrikimų ir psichikos ligų, su kuriomis susiduria jaunimas, simptomus, aptarė darbo ir elgesio su tokiais mokiniais būdus. Tai buvo labai vertingi patarimai, kuriuos kiekvienas mokytojas galės panaudoti savo kasdieniame darbe.

Keitimasis gerąja patirtimi yra ne tik dalijimasis žiniomis, bet ir kitų darbų stebėjimas. Turėjome galimybę stebėti tarpdisciplininę parodomąją pamoką, kurioje buvo integruota anglų kalba ir matematika. Mokiniai dirbo grupėse: jie turėjo išspręsti daugybę žodinių užduočių, sukurti ir išspręsti linijinių lygčių sistemas. Pamoka buvo puiki, mokiniai efektyviai susidorojo su užduotimis ir aktyviai dalyvavo užsiėmimuose. Kita pamoka buvo 3D modeliavimas  „SolidEDGE“ programa  bei  naudojant 3D spausdintuvus. Kiekvienas seminaro dalyvis suprojektavo ir atspausdino raktų pakabuką su savo vardu. Užsiėmimo metu naudojant programą „GeoGebra“ , dalyviai sužinojo ir  šios programos galimybes bei praktiškai išbandė mokytojų sukurtą užduotį, kurios dėka sparnus judinantis virtualus paukštis turėjo judėti sinusine banga.

Laisvalaikiu mokytojams buvo organizuotos ekskursijos, kurių metu aplankė pietinės Lenkijos dalies lankytinas vietas.

Paskutinę vizito dieną visi  dalyviai gavo pažymėjimus, patvirtinančius jų dalyvavimą užsiėmimuose ir  seminaruose. Taip pat buvo įteikti proginės „Sobieski“ statulėlės. Apibendrindami pirmąjį projekto mobilumą, visi dalyviai sutiko, kad jis buvo motyvuojantis, įtraukiantis, kūrybingas, produktyvus, optimistiškas ir kad tai tik pradžia! Atsisveikinome kupini vilties, optimizmo ir noro tęsti  vertingą trišalį bendradarbiavimą.

Dalyvavimas projekto „Šalčininkų miesto darbingų asmenų verslumo žinių ir gebėjimų stiprinimas“ mokymuose

Šių metų spalio 12d. mūsų gimnazijos GII, GIV klasių 12 mokinių dalyvavo Šalčininkų raj.savivaldybės įgyvendinimo projekto Nr. 08.6.1-ESFA-T-927-02-0003 „Šalčininkų miesto darbingų asmenų verslumo žinių ir gebėjimų stiprinimas“ mokymuose. 

Mokymų ciklas organizuojamas, siekiant supažindinti Šalčininkų mieste gyvenančius  asmenis su įvairiomis profesijomis. 

Dalyviai klausėsi lektorės Audrės Visockaitės, socialinio darbuotojo padėjėjos, (socialinė ir sveikatos sritis) modulinės profesinio mokymo programos pristatymo, kurio metu sužinojo apie profesijos paskirtį, tikslus, socialinių paslaugų gavėjų charakteristikas ir apibūdinimus, socialinių paslaugų pagal nustatytą poreikį klientui teikimą, bendravimą su skirtingų socialinių grupių paslaugų gavėjais, profesine etika, darbo su klientais etika, santykių su bendradarbiais ir organizacija etika.

Mokymų metu mokiniai gavo išskirtinę galimybę gauti žinių ne tik iš teorinės pusės, tačiau ir pritaikyti iš karto gautas žinias praktiniuose užsiėmimuose ir gauti patarimų.

Lapkričio mėnesį mūsų gimnazijos mokiniams yra suplanuoti mokymai apie finansų srities profesijas. 

Širdingai dėkojame lektorei Audrei Visockaitei ir Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos investicijų ir strateginio planavimo skyriaus vyriausiajai specialistei Olgai Goj už suteiktą galimybę dalyvauti projekte.

 

Profesijos patarėja J. Latvienė

Gimnazijos Covid-19 ligos (koronaviruso infekcijos) valdymo priemonių planas organizuojant ugdymo procesą (aktuali redakcija)

Įsakymas dėl Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos Covid-19 ligos (koronaviruso infekcijos) valdymo priemonių plano organizuojant ugdymo procesą pakeitimo 2021 09-30

Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos Covid-19 ligos (koronaviruso infekcijos) valsymo priemonių planas organizuojant ugdymo procesą (aktuali redakcija)

Kai klasės mokiniai nesitiria profilaktiškai

Rudens spalvos…

Ruduo – tai metas, kai kiekvieną dieną galima grožėtis besikeičiančiomis gamtos spalvomis, jos gerybėmis. Kasmet technologijų mokytojai įkvepia mokinius kurti neįprastas kompozicijas panaudojant įvairias technikas.

Šiais metais kartu su 5-6 klasių mokiniais mokytojai organizavo kūrybinių darbų parodą “Rudens spalvos”. Mokinių fantazija beribė. Gimnazijos bendruomenė galėjo grožėtis mokinių sukurtais darbais iš kaštonų, gėlių, plastikinių butelių, šakelių ir t.t., o kompetentinga komisija išrinko trys gražiausių, originaliausių ir spalvingiausių kompozicijų autorius tarp 5 ir 6 kl. mokinių.

5 kl.

I vieta – Adriana Čiž, 5a kl. – kompozicija “Ežys”.

II vieta – Veronika Voitukovič, 5b kl. – kompozicija „Krėslas gamtoje”

III vieta – Karol Matulevič, 5b kl. – kompozicija „Gyvūnai”

6 kl.

I vieta – Bogdan Šameto, 6b kl. – kompozicija „Namelis”

Ii vieta – Mateuš Dovgialo, 6b kl. – kompozicija „Kelmas”

III vieta – Emilija  Ivaško, 6c kl. – kompozicija „Grybas”

 

Sveikiname nugalėtojus!

Daugiau mokinių darbų parodos nuotraukų rasite gimnazijos Facebook paskyroje

Technologijų mokytojai