Jaunųjų tyrėjų laboratorijoje – kūrybiniai užsiėmimai
Įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklų“ programą, gruodžio 5 d. Jaunųjų tyrėjų laboratorijoje vyko kūrybiniai užsiėmimai, kuriuose dalyvavo įvairaus amžiaus mokiniai. Užsiėmimai buvo pritaikyti skirtingoms klasėms, atsižvelgiant į jų amžių ir gebėjimus, bei apėmė šiuolaikinių technologijų ir kūrybos temas.
7 ir GI klasių mokiniai dalyvavo užsiėmimuose, skirtuose 3D piešimo technologijoms. Šie užsiėmimai padėjo mokiniams susipažinti su erdvine kūryba ir išmokti dirbti su moderniomis grafinėmis priemonėmis, skatinant kūrybinį mąstymą ir inovatyvių idėjų įgyvendinimą.
8, GII ir GIII klasių mokiniams buvo organizuoti grafinio dizaino užsiėmimai, skirti kūrybiškumo ugdymui pasitelkiant pažangias technologijas ir jų pritaikymą vizualinei kūrybai.
Šie užsiėmimai suteikė mokiniams galimybę išbandyti save kūrybinėje veikloje, atrasti naujas technologines galimybes ir pritaikyti jas savo idėjoms realizuoti. Projektas prisidėjo prie jų kūrybiškumo ir technologinių įgūdžių ugdymo, skatino smalsumą ir inovatyvų požiūrį.
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Cheminė Kalėdų Eglutė: Mokslas ir Kūryba
Pristatome G2b kl. mokinio Norberto Vasilevskio sukurtą „cheminę eglutę“, kuri atspindi chemijos grožį ir kūrybiškumą. Naudodamas laboratorinę įrangą, įvairius indus ir skirtingų spalvų tirpalus, mokinys sukūrė konstrukciją, primenančią tradicinę Kalėdų eglutę. Kolbose ir mėgintuvėliuose esančios ryškiaspalvės medžiagos sudaro estetiškai harmoningą visumą, o viršuje pritvirtinta simbolinė žvaigždė suteikia eglutei šventinę dvasią.
Tokia eglutė – tai puikus pavyzdys, kaip laboratorijoje galima suderinti mokslą ir kūrybą, demonstruojant chemijos galimybes vizualiai patraukliu būdu.
Lego robotikos užsiėmimai
Įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklų“ programą, lapkričio 28 d. mokykloje vyko įkvepiantys Lego robotikos užsiėmimai, skirti devintokams. Šių užsiėmimų tikslas – didinti STEAM mokslų mokymo(si) kokybę ir skatinti mokinių motyvaciją mokytis per praktinę veiklą.
Mokiniai turėjo galimybę kūrybiškai ir interaktyviai gilintis į mokslo, technologijų, inžinerijos ir matematikos (STEAM) sritis. Užsiėmimai skatino ne tik teorinių žinių įsisavinimą, bet ir jų pritaikymą praktiškai. Mokiniai ugdė kritinio mąstymo, problemų sprendimo, planavimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.
Tokios veiklos suteikia neįkainojamą patirtį, leidžiančią suprasti technologijų svarbą šiuolaikiniame pasaulyje ir jų pritaikymo galimybes įvairiose gyvenimo srityse.
Lego robotika – tai ne tik įdomus, bet ir vertingas būdas įgyti mokslo žinių, lavinti kūrybiškumą ir pasiruošti ateities iššūkiams.
Dalyviai iš užsiėmimų išėjo ne tik su naujomis žiniomis, bet ir su įkvėpimu toliau gilintis į STEAM sritis.
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Lyderystės tiltai: kūrybingumo ir atsakomybės dirbtuvės
Įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklų“ programą, gruodžio 2-3 dienomis vyko kūrybingas ir įtraukiantis komandų formavimo veiklų ciklas, skirtas 5–GII klasių mokiniams. Užsiėmimų metu didelis dėmesys buvo skiriamas lyderystės įgūdžių ugdymui ir atsakomybės už priimamus sprendimus skatinimui. Mokiniai dirbo įvairiose grupėse, kuriose mokėsi efektyviai bendradarbiauti, įveikti iššūkius ir dalintis atsakomybėmis. Veiklos buvo pritaikytos taip, kad skatintų kūrybiškumą, iniciatyvumą ir stiprintų savivertę. Dalyviai aktyviai įsitraukė, o jų refleksijos parodė, kaip svarbu drąsiai imtis atsakomybės už sprendimus ir gebėti įkvėpti kitus siekti bendrų tikslų.
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Mokytojai tobulina kvalifikaciją siekdami geresnės įtraukiojo ugdymo kokybės
Įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklų“ programą, gruodžio 3 d. mokytojai aktyviai dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo programoje „Kvalifikacijos tobulinimo mokymai su stažuote Lietuvos švietimo įstaigose, sėkmingai įgyvendinančiose įtraukiojo ugdymo bei universalaus mokymosi dizaino strategijas“. Mokymų metu vyko nuotolinis seminaras „Emocinė pagalba mokytojui įtraukiojo ugdymo procese“, apėmęs teorinę ir praktinę dalis. Teorinėje seminaro dalyje dalyviai gilinosi į emocinės pagalbos svarbą mokytojo darbe. Antrojoje seminaro dalyje mokytojai turėjo galimybę dalyvauti praktiniuose užsiėmimuose.
Šios dienos mokymai buvo svarbus žingsnis kuriant palankią emocinę aplinką ne tik mokiniams, bet ir mokytojams. Dalyviai išsinešė ne tik vertingas teorines žinias, bet ir praktinius įrankius, padėsiančius jiems jaustis labiau užtikrintiems dirbant įtraukiojo ugdymo sąlygomis.
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Jaunojo tyrėjo laboratorijos užsiėmimas septintokams „Tvarumas ir rūšiavimas“.
Įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklų“ programą, lapkričio 28 d. septintokai užsiėmimą pradėjo su lektore, kuri pristatė tvarumo sąvoką, pabrėžė, kad tvarumas – tai gebėjimas gyventi taip, kad ištekliai būtų naudojami atsakingai, tausojant juos ateities kartoms. Rūšiavimas – viena iš pagrindinių tvaraus gyvenimo praktikų, kuri padeda sumažinti atliekų kiekį ir išsaugoti gamtos išteklius. Mokiniai aktyviai įsitraukė į diskusiją, pateikė idėjas, kaip kasdien galėtų prisidėti prie aplinkos tausojimo: mažiau vartoti plastiką, daugiau perdirbti atliekas, rinktis ekologiškas pakuotes.
Antroje užsiėmimo dalyje mokiniai įsitraukė į praktinį užsiėmimą. Naudodami LEGO robotukus jie turėjo sukurti ir užprogramuoti robotą, galintį rūšiuoti daiktus pagal spalvas. Tai reikalavo ne tik techninių įgūdžių, bet ir kūrybiškumo bei komandinio darbo. Kiekvienas mokinys galėjo prisidėti prie roboto konstravimo ar programavimo, todėl visi jausdavosi atsakingi už galutinį rezultatą.
Ši praktinė užduotis leido mokiniams pamatyti, kaip technologijos gali padėti spręsti aplinkosaugos problemas, ir skatino giliau susimąstyti apie šiuolaikinės visuomenės iššūkius bei galimybes.
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Kelionė į Marsą – aštuntos klasės mokslinis nuotykis
Įgyvendinant „Tūkstantmečio programą“, aštuntos klasės mokiniai turėjo galimybę dalyvauti neįprastoje pamokoje, kuri juos pavertė jaunaisiais inžinieriais ir kosmoso tyrinėtojais. Per pamoką jie sukonstravo savo raketą ir suprogramavo jos paleidimą, kruopščiai apskaičiuodami greitį, kurio reikia kelionei į Marsą.
Tačiau tai dar ne jų tarpplanetinio nuotykio pabaiga! Jaunuoliai palygino metų trukmę skirtingose Saulės sistemos planetose, o tai leido jiems įsitikinti, kad jų amžius kiekvienoje planetoje būtų visiškai skirtingas.
Tokia kūrybinga ir įtraukianti veikla ne tik ugdo žinias, bet ir moko komandinio darbo bei skatina vaizduotę. Tai puikus pavyzdys, kaip mokslas gali būti įdomus ir įkvepiantis!
Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Edukacija su iliustruotuoja Patricija Bliuj-Stodulska
2024 metų gruodžio 5 dieną 3a klasės mokiniai dalyvavo nuotolinėje edukacijoje su iliustruotoja Patricija Bliuj-Stodulska. Renginys buvo skirtas knygos „Tėčio Marselio liežuvis“ pristatymui, o pagrindinis tikslas – supažindinti vaikus, kaip iliustracijos gali perteikti emocijas.
Mokiniai įdėmiai klausėsi knygos ištraukų, o po to aktyviai dalyvavo diskusijoje. Buvo aptarti įvairūs klausimai, kurie skatino vaikus mąstyti ir analizuoti knygos iliustracijas bei jų reikšmes. Tarp svarbiausių klausimų buvo: „Ar galima vertinti knygą dėl viršelio?“, „Kiek liežuvių pavaizduota knygoje?“ ir „Kokias emocijas parodo veido išraiškos? “.
Edukacijos metu mokiniai ne tik sužinojo apie tėčio Marselio gyvenimą, bet ir aptarė pagrindinio herojaus veido išraiškas. Praktinėje dalyje iliustruotoja parodė būdus, kaip savarankiškai pagaminti knygutę, kur būtų atvaizduotos tokios emocijos, kaip: ramybė, liūdesys, nuovargis.
Šis edukacinis renginys ne tik padėjo mokiniams geriau suprasti iliustracijų ir knygų kūrimo procesą, bet ir skatino juos atidžiau pažvelgti į kasdienius emocijų pasireiškimus.
Bibliotekos vedėja Olga Skirtunienė
1a klasės mokinių kelionė į profesijų pasaulį
Šių metų gruodžio 4 d. mūsų gimnazijos 1a klasės mokiniai leidosi į ypatingą kelionę po profesijų pasaulį. Šios kelionės vedlėmis tapo nuostabios GIc klasės mokinės – Emilija Ivaško ir Gabrielė Misiukevičiūtė. Jos ne tik dalijosi žiniomis, bet ir sukūrė nepamirštamą patirtį jauniausiems mokyklos bendruomenės nariams.
Kelionės metu pirmokai sužinojo apie įvairias profesijas, jų ypatumus ir svarbą kasdieniame gyvenime. Emilija ir Gabrielė pasakojo apie gydytojus, mokytojus, gaisrininkus, menininkus ir kitus specialistus. Edukacija vyko interaktyviai – mokiniai spėjo mįsles, atliko kūrybines užduotis ir netgi patys įsijautė į skirtingų profesijų atstovų vaidmenis.
„Buvo labai smagu stebėti, kaip vaikai su užsidegimu klausėsi ir dalyvavo veiklose,“ – džiaugėsi pirmos gimnazinės klasės mokinės Emilija ir Gabrielė. Emilija pridūrė: „Tikiuosi, kad ši kelionė paskatins juos svajoti ir ieškoti savo pašaukimo.“
Ši pamoka buvo ne tik smagi, bet ir naudinga – mažieji mokiniai buvo kupini įspūdžių ir naujų idėjų. Dėkojame Emilijai ir Gabrielei už jų kūrybiškumą ir įkvėpimą!
Karjeros specialistė J.Latvienė