Naujienų archyvas: gruodžio 2024

Mokytojai užbaigė programos „Tūkstantmečio mokyklos“ ilgalaikius mokymus

Vakar mokytojai dalyvavo baigiamuosiuose mokymuose pagal programą „Tūkstantmečio mokyklos“. Ilgalaikiai kvalifikacijos tobulinimo mokymai buvo skirti gilintis į projektinio ir probleminio mokymosi metodo taikymą, siekiant sėkmingos STEAM integracijos ugdymo procese. Mokymų metu buvo analizuojamos kelios svarbios temos:

Interaktyvių mokymosi objektų kūrimas, kur mokytojai aptarė, kaip kurti inovatyvius ugdymo metodus, naudojant šiuolaikines technologijas.

Vertinimas ir įsivertinimas, akcentuojant mokinio pažangos stebėjimo svarbą ir tinkamų vertinimo metodų pasirinkimą.

Baigiamojo projekto kūrimas ir pristatymas, suteikęs galimybę aptarti ir įtvirtinti gautas žinias praktiškai ir pasidalinti kūrybiniais sprendimais su kolegomis.

Susitikimo pabaigoje mokytojai dalijosi įžvalgomis, aptarė įgytą patirtį ir aptarė tolesnes praktinio įgyvendinimo galimybes.

Nuoširdžiai dėkojame lektorei Snieguolei Bagočienei už visą paskaitų ciklą, kurio metu buvo perteiktos ne tik vertingos žinios, bet ir asmeninė patirtis, įkvepianti ieškoti naujų sprendimų ugdymo srityje. Taip pat dėkojame už kantrybę, motyvaciją ir gebėjimą skatinti kiekvieną dalyvį mąstyti kūrybiškai bei pritaikyti įgytas žinias kasdieniame darbe.

Šie mokymai padėjo mums dar labiau sustiprinti savo profesinius gebėjimus ir pasiruošti šiuolaikinės mokyklos iššūkiams.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Gruodžio 18 d. gimnazijoje įvyko nuotolinis DofE kokybės vizitas

Gruodžio 18 dieną gimnazijoje vyko nuotolinis The Duke of Edinburgh’s International Award (DofE) programos kokybės užtikrinimo vizitas. Vizite dalyvavo Rytų Lietuvos programos plėtros ir kokybės užtikrinimo koordinatorė Eglė Merkytė, DofE vadovė Žaneta Bobin, žygių koordinatorė Julija Ignatovskaja ir gimnazijos DofE koordinatorė Beata Zarumna.

Kokybės vizitai vykdomi visame pasaulyje ir yra svarbi programos įgyvendinimo dalis. Jų tikslas – užtikrinti aukštą įgyvendinimo kokybę, padėti organizacijoms tobulėti bei suteikti reikiamą palaikymą. Taip pat šie vizitai leidžia įvertinti organizacijų tinkamumą toliau vykdyti programą.

Nuotolinio vizito metu buvo nagrinėjamos šešios pagrindinės sritys: vadovavimas, strategija, žmogiškieji resursai, infrastruktūra, partnerystės ir resursai, programos įgyvendinimas bei rezultatai. Buvo aptarta, kaip gimnazija laikosi šių kriterijų ir kokias galimybes galima išnaudoti tolesnei programos plėtrai.

Šis nuotolinis vizitas suteikė vertingų įžvalgų ir padėjo gimnazijai įvertinti savo veiklą tarptautiniame kontekste. Gimnazijos bendruomenė didžiuojasi būdama šios pasaulinės iniciatyvos dalimi, kuri skatina jaunimo savarankiškumą, atsakomybę ir nuolatinį tobulėjimą.

 

Skaitmeninių aplinkų ir platformų taikymas ugdyme: teorija ir praktika

Įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklų“ programą, mokytojai aktyviai dalyvauja kvalifikacijos tobulinime, siekdami praplėsti savo žinias ir tobulinti ugdymo procesą. Šiandien vykusiuose mokymuose buvo nagrinėjama tema „Portalai ir skaitmeninės aplinkos: STEM School Label, Lino, TesTeach, TedEd, Google Suite (ar kitos lygiavertės aplinkos) ir jų taikymo ugdyme galimybės“. Mokymų metu buvo aptartos šių platformų teikiamos galimybės, jų nauda šiuolaikiniame ugdymo procese bei konkretūs pavyzdžiai, kaip jas galima integruoti į pamokų planavimą, vedimą ir mokinių motyvacijos skatinimą.

Po pertraukos vyko praktinis darbas, kurio metu dalyviai turėjo galimybę išbandyti minėtas platformas, gilintis į jų funkcionalumą ir parengti projektą.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Kūrybinės dirbtuvės gimnazijoje: idėjos, įkvėpimas ir praktika

Gruodžio 18 dieną mūsų gimnazijoje vyko kūrybinės dirbtuvės, kurios suvienijo mokytojus bendram tikslui – dalytis inovatyviais metodais, padedančiais ugdyti kritinį mąstymą, kūrybingumą bei spręsti realias problemas pamokose.

Boguslava Lialkienė, Vaclava Bobnis ir Irena Gredziuško pristatė problemomos grįstą mokymą. Mokytojos pasidalijo savo patirtimi,  kaip integruoti finansinio raštingumo užduotis į ugdymą ( pristatė pamokos temą – ,, Pinigai‘‘), o Liucija Šuškevič parodė, kaip spręsti problemas klasės valandėlių metu, lavinant mokinių atsakomybę ir mąstymo įgūdžius.

Kritinio mąstymo ugdymo tematiką  gvildeno Alina Suruda, Helena Sinkevič ir Veslava Komoliubienė, kurios aptarė, kaip mokiniai, rinkdamiesi augintinį, gali ugdyti analitinį požiūrį. Liudmila Kuklienė dalijosi kritinio mąstymo skatinimo metodais, o Olga Chotian ir Ramunė Poškienė pristatė kritinio skaitymo gebėjimų lavinimo praktiką. Naujas požiūris į pamokų organizavimą buvo aptartas Ivonos Novikevič ir Jovitos Boguševič pranešime apie Singapūro patirtį, o Božena Danielė sužavėjo dalyvius, pristatydama, kaip šokio menas gali sinergiškai derėti su kritiniu mąstymu.

Kūrybingumo ugdymas – dar viena dirbtuvių dalyvių diskusijų kryptis. Jolanta Krupoves pasakojo apie kūrybą per spalvoto pieštuko istorijas, o Irena Gilevska ir Katažina Makuc pateikė praktinius kūrybingumo skatinimo metodus. Kūrybiškumo svarba moksliniuose dalykuose buvo aptarta Aleksandros Sinkevič, Julijos Ignatovskajos, Annos Mackevič ir Ivano Kovalevskio pranešimuose, kur buvo pristatyti biologijos, geografijos, matematikos ir fizinio ugdymo pamokų kūrybingumo pavyzdžiai.

 

Šios dirbtuvės tapo erdve įkvėpimui ir naujoms idėjoms, kurios skatins mokytojus tobulinti ugdymo procesą, siekiant padėti mokiniams atskleisti savo gebėjimus ir lavinti kritinį mąstymą bei kūrybingumą.

Vilniaus universiteto TSPMI dėstytojai mūsų gimnazijoje: paskaita apie tarptautines aktualijas ir meno bei politikos sąsajas

Šių metų gruodžio 16 dieną mūsų gimnazijoje lankėsi Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto (TSPMI) dėstytojai dr. Valentinas Beržiūnas ir dr. Viktorija Rimaitė-Beržiūnienė. Svečiai vedė paskaitą, tema – „Nuo tarptautinių aktualijų iki meno ir politikos“, skirtą GIII – GIV  klasių mokiniams, besidomintiems politinėmis, istorinėmis ir kultūrinėmis temomis.

Dr. Valentinas Beržiūnas, specializuojantis tarptautinių santykių srityje, pristatė šiuo metu aktualius pasaulio politikos įvykius, aptarė jų poveikį Lietuvai bei tarptautinei bendruomenei. Tuo tarpu dr. Viktorija Rimaitė-Beržiūnienė, meno ir politikos sąsajų ekspertė, atskleidė, kaip menas gali tapti politinės komunikacijos priemone bei kaip jis veikia visuomenės nuostatų formavimą.

Paskaita sulaukė didelio susidomėjimo ir paskatino mokinius plačiau domėtis globaliais procesais bei tarpdisciplininiais ryšiais tarp politikos ir kultūros. Tikimės, kad šis susitikimas taps įkvėpimu siekti žinių ir ugdyti kritinį mąstymą!

 

Karjeros specialistė J.Latvienė

Spotkanie z historią

Dziś w naszym gimnazjum odbyła się wyjątkowa lekcja historii, którą poprowadzili pani Katarzyna Biersztańska i pan Waldemar Śliżewski, Wicemer Rejonu Solecznickiego.

Pani Katarzyna rozpoczęła spotkanie od opowieści o Józefie Piłsudskim, przedstawiając go w ciekawym kontekście historycznym i politycznym. Wspomniała także o tworzeniu wspólnot narodowych oraz o roli mniejszości narodowych w historii regionu.

Następnie głos zabrał pan Waldemar Śliżewski, który przybliżył uczniom najważniejsze wydarzenia historyczne okresu międzywojennego oraz omówił sytuację społeczno-polityczną tamtych czasów.

Na zakończenie pan Antoni Jankowski podziękował gościom za wartościową lekcję, podkreślając, jak ważne jest poznawanie historii z różnych perspektyw.

Sensorinės ir atsipalaidavimo erdvės įrengimas gimnazijoje: naujas žingsnis įtraukiojo ugdymo link

Įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklų“ programą, gimnazijoje įrengta unikali sensorinės ir atsipalaidavimo erdvė, skirta mokinių emocinei ir fizinei gerovei gerinti. Ši erdvė ne tik leidžia atsipalaiduoti, bet ir skatina tyrinėti, eksperimentuoti bei kurti naudojant pažangias jutiklių ir technologijų sistemas.

Sensorinė erdvė aprūpinta modernia įranga ir priemonėmis, kurios leidžia mokiniams pasinerti į įvairias terapines veiklas. Tarp jų – veidrodinis terapijos kampelis, sensorinis namelis, burbulų siena, šviečiantis šulinys, šviesos stalas, sensorinis burbulų vamzdis, šviesos pluoštai, šviesos projektorius, sėdmaišiai, pykčio valdymo baubas, taip pat pasunkintos terapinės antklodės bei žaislai, baltas kubas ir kita įranga. Šios priemonės skirtos sukurti saugią ir patrauklią aplinką, kurioje kiekvienas mokinys gali tobulėti pagal savo individualius poreikius.

Įrengta erdvė suteikia galimybes ne tik atsipalaiduoti, bet ir aktyviai įsitraukti į ugdymo procesą, įveikiant mokymosi sunkumus. Ji skirta visiems mokiniams, tačiau ypatingą dėmesį skiriama specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) turintiems vaikams. Sensorinė erdvė padeda šalinti mokymosi kliūtis, gerinti koncentraciją ir stiprinti emocinį stabilumą. Taip pat užtikrinamos tinkamos sąlygos ugdymui diferencijuoti ir pritaikyti UDM (universaliojo dizaino mokymui(si)) principus.

Didžiulė padėka už šio projekto įgyvendinimą skiriama UAB Janida, kuri pasirūpino ne tik sensorinio kambario vizualizacija, bet ir visos erdvės įranga, baldais bei įrengimo darbais.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

 

Įgyvendinant TŪM programą – ugdomi mokinių STEAM įgūdžiai

Įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklų“ programą, šiandien 7-GIII kl. mokinių grupės aktyviai dalyvavo jaunojo tyrėjo laboratorijos užsiėmimuose, kurie yra skirti stiprinti STEAM mokslo mokymo(si) kokybę ir mokinių mokymosi motyvaciją. Mokiniai įsitraukė į praktinius užsiėmimus, tokius kaip 3D piešimas, edukacinis konstravimas „Green energy“ bei robotų programavimas.

Tokio pobūdžio veikla suteikė galimybę mokiniams praktiškai pritaikyti mokslo žinias, planuoti tiriamąjį darbą, kritiškai mąstyti bei analizuoti gautus rezultatus. Jie taip pat ugdė įgūdžius, reikalingus laboratoriniam darbui bei inovatyvių sprendimų kūrimui. Gimnazijoje vykdomos veiklos padeda ne tik įgyti naujų kompetencijų, bet ir motyvuoja mokinius siekti daugiau mokslo bei technologijų srityse.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Universalus dizainas mokymui: baigti mokytojų kvalifikacijos tobulinimo mokymai

Įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklų“ programą, šią savaitę sėkmingai užbaigti mokytojų kvalifikacijos tobulinimo mokymai pagal programą „Universalus dizainas mokymui: nuo pritaikymo iki universalumo“. Mokymai buvo orientuoti į ugdymo proceso modernizavimą, siekiant didesnio prieinamumo ir įtraukties kiekvienam mokiniui.
Paskutiniąją mokymų dieną dėmesys buvo sutelktas į ugdymo planavimo įrankius, kurie padeda kurti universaliai pritaikytas pamokas bei edukacijas. Mokytojai gilinosi į veiksmingus planavimo metodus, praktinį turinio kūrimą bei atvejo analizę, taikant Universaliojo dizaino mokymui (UDL) principus. Dalyviai turėjo galimybę ne tik įgyti teorinių žinių, bet ir praktiškai jas pritaikyti, rengdami individualius planus ir struktūrizuotas veiklas.
Ši programa ne tik suteikė mokytojams naujų įrankių, bet ir prisidėjo prie jų gebėjimo užtikrinti, kad ugdymas būtų pritaikytas kiekvienam mokiniui, nepaisant jo poreikių, gebėjimų ar mokymosi stiliaus. Tikimasi, kad įgytos žinios padės tobulinti ugdymo procesą ir skatins dar didesnę mokinių įtrauktį.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

„Mały Erudyta 2024” – Święto Wiedzy i Tradycji

Serdeczne Gratulacje dla Uczniów i Nauczycieli Gimnazjum im. Jana Śniadeckiego w Solecznikach!

11 grudnia 2024 roku w murach naszego gimnazjum odbył się konkurs – „Mały Erudyta 2024” – Święto Wiedzy i Tradycji. Był to dzień pełen emocji, intelektualnych wyzwań oraz wspólnej pasji do nauki, który pozostanie w pamięci na długo.

Wyniki Indywidualne

I miejsce:

Mark Sakson (kl. 1), nauczyciel: Alina Suruda

Lukas Jankevičius (kl. 3), nauczyciel: Ingrida Staniulienė

Sofija Kodytė (kl. 4), nauczyciel: Kristina Rogoža

II miejsce:

Piotr Alkovski (kl. 1), nauczyciel: Veslava Komoliubienė

Adriana Sinkevič (kl. 2), nauczyciel: Wacława Bobnis

Evald Miloš (kl. 4), nauczyciel: Jolanta Volosevič

III miejsce:

Eldar Kabanov (kl. 2), nauczyciel: Boguslava Lialkienė

Zlata Izabela Aksamit (kl. 4), nauczyciel: Natalija Skrockaja