Naujienų archyvas: 2025.02.14

Minint Vasario 16-ąją

Vasario 16-oji — ypatinga diena kiekvienam lietuviui, primenanti apie kovą už laisvę, vienybę ir nepriklausomybės svarbą. Mūsų mokykloje ši diena buvo paminėta įvairiomis veiklomis, kurios padėjo mokiniams geriau suprasti Lietuvos istoriją ir jos reikšmę. 1A ir 1C klasių mokiniai dalyvavo smagioje viktorinoje, kurioje pasitikrino savo žinias apie Lietuvą, jos simbolius ir istorinius įvykius. Jaunieji dalyviai aktyviai atsakinėjo į klausimus, o jų entuziazmas parodė, kaip svarbu puoselėti meilę savo šaliai nuo pat mažų dienų. 2A, 3A ir 3B klasių mokiniai gilino savo istorines žinias prisimindami įdomius faktus apie Lietuvos nepriklausomybę. Jie sužinojo daugiau apie Vasario 16-osios Akto signatarus, Lietuvos kelią į laisvę ir valstybės kūrimosi pradžią. Vasario 16-osios dieną 4b, 5c, 6b klasių mokiniai paminėjo ypatingai kūrybiškai: diskutavo apie Lietuvos sostinę Vilnių, prisiminė miesto istoriją ir svarbiausias vietas. Vėliau vaikai smagiai atliko užduotį — pagal kontūrus atpažino Lietuvą ir aptarė jos geografinę padėtį. Kūrybinėje dalyje mokiniai piešė komiksus, kuriuose pavaizdavo svarbiausius Lietuvos objektus: Gedimino pilį, Trakų pilį, televizijos bokštą ir kitus žymius šalies simbolius. Taip jie ne tik paminėjo valstybės atkūrimo dieną, bet ir pagilino žinias apie savo tėvynę.

Vyresnių klasių mokiniai atliko kūrybines veiklas: GIc klasės mokiniai sukūrė įsivaizduojamą pokalbį tarp Mindaugo ir Jono Basanavičiaus — dviejų istorinių asmenybių, kurios savo darbais prisidėjo prie Lietuvos valstybingumo. Šis dialogas leido geriau suprasti, kaip keitėsi Lietuvos vizija skirtingais laikotarpiais ir kokią įtaką asmenybės daro šalies istorijai. GIb ir GIc klasės mokiniai dalyvaudami viktorinoje ,,Apie Lietuvą įdomiai“ turėjo galimybę parodyti savo žinias apie Lietuvai svarbią vasario 16-osios dieną ir pasidžiaugti savo rezultatais.

Istorijos mokytoja M. Pieško kartu su GIIa klasės mokiniais paruošė informatyvų stendą, kuriame atsispindėjo svarbiausi Vasario 16-osios įvykiai ir jų reikšmė Lietuvai. Mokiniai galėjo susipažinti su nepriklausomybės akto signatarais, Lietuvos valstybės kūrimosi keliais ir istoriniais dokumentais. Tai buvo puiki proga mokiniams vizualiai įtvirtinti tai, ką jie sužinojo pamokose ir minėjimo metu.

Dailės mokytoja A. Pečkauskienė kartu su mokiniais surengė piešinių parodą, kurioje atsispindėjo jų meilė Lietuvai. Mokiniai savo darbuose vaizdavo Lietuvos gamtą, istorines asmenybes, tautinius simbolius ir laisvės idėją. Ši paroda suteikė minėjimui dar daugiau spalvų ir parodė, kaip kūrybiškai galima išreikšti patriotizmą.

Minėjimui ruoštis padėjo ir mokyklos erdvių puošimas. Anna Žuk išradingai papuošė langus tautiniais simboliais, o 8a, 8b, 5c ir 7a klasių mokiniai pasirūpino, kad mokyklos koridoriai taptų tikra Vasario 16-osios dvasios erdve — jie dekoravo koridorius Lietuvos vėliavos spalvų akcentais, istorinėmis citatomis ir patriotiškais simboliais.

Vasario 16-osios minėjimas mūsų mokykloje tapo ne tik žinių gilinimo, bet ir kūrybiškumo, bendruomeniškumo bei meilės Tėvynei švente. Tai buvo dar viena proga prisiminti, kad laisvė — tai vertybė, kurią turime puoselėti ir branginti kiekvieną dieną.

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojai

Ateities technologijos šiandien: robotika, hologramos ir dirbtinis intelektas mokinių rankose

Vasario 14 d. įvairių klasių mokiniai dalyvavo įdomiuose robotikos užsiėmimuose pagal „Tūkstantmečio mokyklos“ programą. Pradinių klasių mokiniai tyrinėjo hologramų kūrimo procesą – jie patys kūrė hologramas ir stebėjo jas veikiant.

Vyresniųjų klasių mokiniai gilinosi į garso vizualizaciją. Jie sužinojo, kaip galima pamatyti garsą naudojant šviesos technologijas, ir savo rankomis kūrė unikalias garso kolonėles, kurios lazerio spinduliu piešia garso bangas. Be to, mokiniai susipažino su Tinkercad platforma, leidžiančia modeliuoti ir konstruoti įvairius projektus. Jiems pavyko suprojektuoti pakabukus, kuriuos galima atsispaudinti panaudojus 3D spausdintuvą.

Mokiniai papildomai tyrinėjo dirbtinio intelekto technologijas, naudodami veidų atpažinimo sistemas. Jie mokėsi, kaip DI gali atpažinti veidus, analizuoti jų bruožus ir pritaikyti šias technologijas realiame gyvenime.

Šie užsiėmimai ne tik suteikė vertingų žinių apie technologijas, bet ir skatino kūrybiškumą bei praktinį pritaikymą.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

 

Heartfelt Emotions: Walentynkowa lekcja języka angielskiego i umiejętności życiowych z elementami STEAM

W dniu dzisiejszym w klasie 6C odbyła się zintegrowana lekcja języka angielskiego i umiejętności życiowych pod tytułem „Heartfelt Emotions – Learning English for Valentine’s Day”, prowadzona przez nauczycielek p. Anią Bandalewicz oraz Violetę Bogdiun.

Uczniowie podczas zajęć zgłębiali walentynkowe tradycje oraz powtarzali słownictwo w języku angielskim, a następnie kreatywnie zastosowali je, tworząc własne kartki pełne emocji i życzeń.

Lekcja została wzbogacona o element STEAM, gdzie zastosowano hologram z nagranym filmem, na którym występowali uczniowie tej samej klasy, co dodatkowo zwiększyło ich zaangażowanie oraz zainteresowanie tematyką. Ta nowoczesna metoda została zastosowana po zajęciach według programu „Tūkstantmečio mokyklos”, podkreślając innowacyjne podejście do nauczania.

Dziękujemy wszystkim obecnym nauczycielom i administracji za udział, cenne uwagi i obserwacje.

Dziękujemy uczniom za zaangażowanie, kreatywność i wspaniałą atmosferę, którą wspólnie stworzyliście podczas dzisiejszej lekcji!

Kaino ir Abelio istorija kitaip: integruota pamoka per vizualųjį mąstymą ir literatūrinį teismą

Šiandien, vasario 14 d., GIIc klasėje vyko integruota lietuvių kalbos ir literatūros bei tikybos pamoka, tema – Kainas ir Abelis. Mokiniai naudodamiesi UDM metodu, susipažino su Biblijos pasakojimu ,,Kainas ir Abelis“, taikydami VMS (vizualiojo mąstymo strategiją), literatūrinio teismo metodus atliko pateiktas užduotis.

Komandinio darbo galia: mokinių įsitraukimas ir bendradarbiavimas

Šią savaitę, įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklos“ programą, vyko užsiėmimai „Komandos formavimo veiklų ciklas“ mokiniams. Juose dalyvavo 8–G2 klasių mokiniai, kurie aktyviai įsitraukė į įvairias bendradarbiavimą ir komandinį darbą skatinančias veiklas. Užsiėmimų metu mokiniai stiprino tarpusavio ryšius, lavino bendravimo įgūdžius ir mokėsi efektyviai dirbti komandoje.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.