Naujienų archyvas: 2025.01.21

Fokus grupės diskusija: Tikslingi lietuvių kalbos įgūdžių lavinimo kursai mokiniams

Šią savaitę įvykusi fokus grupės diskusija apie TŪM veiklos “Tikslingi lietuvių kalbos įgūdžių lavinimo kursai mokiniams” poveikį atskleidė reikšmingą naujoviškų metodų įdiegimo naudą mokinių lietuvių kalbos įgūdžiams. Kursų tikslas – stiprinti mokinių klausymo, skaitymo, kalbėjimo ir rašymo įgūdžius, sukuriant personalizuotas, mokinių poreikius atitinkančias ugdymo strategijas.

Diskusijos akcentai

Fokus grupėje dalyvavę mokytojai aptarė kelis esminius klausimus:

  1. Prieš ir po mokymų įgūdžių palyginimas: Dalyviai pabrėžė, kad prieš mokymus jų kompetencijos buvo pagrįstos teorinėmis ir praktinėmis žiniomis, tačiau po mokymų įgijo daugiau praktinių metodų, leidžiančių efektyviau ugdyti mokinių motyvaciją mokytis.
  2. Naudingiausios mokymų dalys: Ypač vertinami buvo praktiniai užsiėmimai su vaikais, per kuriuos mokytojai galėjo stebėti, kaip inovatyvūs metodai įdarbina mokinius.
  3. Organizacijos ir struktūros vertinimas: Dalyviai įvardijo, kad mokymų struktūra buvo aiški ir nuosekli, teorija puikiai derėjo su praktika.

Metodiniai ir praktiniai įgūdžių tobulinimo aspektai

Diskusijos metu akcentuota, kad mokymai suteikė galimybę susipažinti su naujais mokymo metodais, tokiais kaip:

Interaktyvūs metodai: Komiksų, interpretacijų, pasakojimų kūrimas.

Diferencijuotas mokymas: Individualizuotų užduočių pritaikymas pagal skirtingą mokinių gebėjimų lygį.

Dalyviai pastebėjo, kad šie metodai yra lengvai pritaikomi kasdienėje pamokų praktikoje, o tai padidina mokinių įsitraukimą ir motyvaciją mokytis.

Ateities galimybės ir rekomendacijos

Diskusijoje išsakytos idėjos, kaip galima tobulinti mokymų procesą:

Integruoti daugiau audio ir vaizdo medžiagos (pokalbių, interviu, filmų ištraukų), kad mokiniai galėtų girdėti kalbos naudojimą natūralioje aplinkoje.

Gilinti viešo kalbėjimo ir pristatymų įgūdžių mokymus.

Bendros išvados

Fokus grupės diskusija parodė, kad TŪM mokymai buvo itin naudingi tiek mokinių, tiek mokytojų tobulėjimui. Dalyviai skyrė aukštą įvertinimą mokymų naudai (10 balų iš 10), pabrėždami, kad įgautos žinios prisideda prie mokinių žinių plėtojimo ir svarbių gyvenimo įgūdžių – bendravimo, kritinio mąstymo, kūrybiškumo bei pasitikėjimo savimi – ugdymo.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

 

Praktinis komandinis darbas gyvenimo įgūdžių pamokoje

Šiandien per gyvenimo įgūdžių pamoką praktiškai pritaikėme vieną iš komandinio darbo metodų, apie kurį lektorius pasakojo „Tūkstantmečio mokyklų“ programos užsiėmimuose apie komandinio formavimo principus. Pamokos metu GIIb kl. mokiniai buvo suskirstyti į grupes ir dalyvavo kūrybinėje užduotyje – statė pilis, siekdami, kad jų grupės statinys būtų aukščiausias.

Atlikdami šią užduotį, mokiniai lavino įvairius gebėjimus. Jie ugdė:

  1. Komunikacijos įgūdžius – aiškiai išreikšdami savo idėjas ir aktyviai klausydamiesi kitų grupės narių.
  2. Problemų sprendimą – ieškodami efektyviausių sprendimų, kaip pastatyti stabilų ir aukštą statinį.
  3. Kūrybiškumą – pasitelkdami originalias idėjas ir sprendimus, kaip panaudoti turimas medžiagas.
  4. Bendradarbiavimo įgūdžius – dirbdami kartu, pasiskirstydami užduotimis ir efektyviai panaudodami kiekvieno grupės nario stipriąsias puses.
  5. Laiko planavimą – paskirstydami darbą taip, kad spėtų užbaigti statinį laiku.

Ši praktinė užduotis ne tik padėjo geriau suprasti komandinio darbo metodus, bet ir suteikė galimybę patiems pajusti, kaip svarbu mokėti dirbti kartu siekiant bendro tikslo.