Naujienų archyvas: 2025.01.16

Fokus grupės dėl TŪM programos veiklos: Komandos formavimo veiklų ciklas mokiniams

Kodėl komandos formavimas yra svarbus?

Mokykloje komandiniai įgūdžiai ne tik padeda geriau bendradarbiauti per pamokas, bet ir kuria stipresnę mokyklos bendruomenę. TŪM programos metu vykusios komandos formavimo veiklos tapo puikia galimybe mokiniams lavinti tarpusavio bendravimo, lyderystės ir kūrybiškumo įgūdžius.

Kaip viskas vyko?

Užsiėmimai buvo organizuoti remiantis praktiniais ir teoriniais metodais. Dalyviai sprendė grupines užduotis, dalyvavo interaktyviose simuliacijose, kūrė menines kompozicijas bei dalinosi įžvalgomis refleksijų metu. Tokios veiklos padėjo ne tik lavinti įgūdžius, bet ir leido mokiniams geriau pažinti vieniems kitus.

Ko išmoko mokiniai?

 Komunikacija ir bendradarbiavimas:

Mokiniai pripažino, kad veiklos padėjo pagerinti tarpusavio santykius ir bendravimo įgūdžius. Buvo atrasti nauji ryšiai net tarp tų, kurie anksčiau bendravo mažai.

 Lyderystė ir atsakomybė:

Praktikuojant lyderio vaidmenį mokiniai mokėsi priimti sprendimus, dalintis atsakomybėmis ir efektyviai veikti komandoje.

 Konfliktų sprendimas:

Veiklos metu konfliktų beveik nekilo, tačiau dalyviai išmoko, kaip juos spręsti, pavyzdžiui, pasitelkiant grupės kapitoną.

 Kūrybiškumas:

Kūrybinės užduotys atskleidė mokinių potencialą, skatino drąsą ir originalių idėjų generavimą.

Kas labiausiai patiko dalyviams?

 Grupinės užduotys ir kūrybinės scenos;

 Žaidimai ir šokiai;

 Nauji atrasti gebėjimai, tokie kaip planavimas ir sprendimų priėmimas komandoje.

Ateities rekomendacijos

Dalyviai džiaugėsi, kad veiklos buvo naudingos ir siūlo jas organizuoti dažniau. Taip pat rekomenduojama įtraukti daugiau kūrybinių elementų ir praktinių užduočių, kurios dar labiau stiprintų komandinio darbo įgūdžius.

Apibendrinimas

TŪM programos komandos formavimo veiklų ciklas tapo ne tik puikia ugdymo priemone, bet ir galimybe mokiniams geriau pažinti save bei kitus. Įgytos žinios ir patirtis pravers tiek mokykloje, tiek už jos ribų, o teigiami atsiliepimai įrodo, kad tokie užsiėmimai yra būtini ir laukiami.

Dėkojame visiems dalyviams už aktyvų įsitraukimą ir tikimės, kad panašios veiklos taps reguliaria mokyklos gyvenimo dalimi!

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

 

 

Dviejų fokus grupių susitikimai: TŪM programos įgyvendinimas Spotiself platformoje

Sausio mėnesį įvyko dviejų fokus grupių susitikimai, skirti įvertinti TŪM programos profesinio orientavimo veiklos „Spotiself“ platformos efektyvumą. Susitikimuose dalyvavo mokiniai, naudojęsi platforma savo mokymosi bei asmeninio tobulėjimo tikslams.

Pirmoji fokus grupė aptarė bendrą mokymosi patirtį bei tai, kaip „Spotiself“ prisidėjo prie mokinių lyderystės kompetencijų ugdymo. Dauguma dalyvių pažymėjo, kad platforma padėjo geriau suprasti savo stipriąsias ir silpnąsias puses, skatino aktyviau įsitraukti į mokymosi procesą bei planuoti ateities tikslus. Mokiniams labiausiai patiko interaktyvios veiklos, kurios skatino motyvaciją bei palengvino sudėtingų užduočių sprendimą.

Antroji fokus grupė daugiausia dėmesio skyrė technologiniams aspektams bei galimybėms tobulinti platformą. Dalyviai pabrėžė, kad nors „Spotiself“ pasižymi aiškiu ir funkcionaliu dizainu, pasitaikydavo techninių trikdžių, pvz., ilgesnis platformos užkrovimo laikas. Taip pat buvo išreikštas noras pridėti daugiau personalizuotų užduočių ir grupinio mokymosi funkcijų.

Apibendrinimas:

Fokus grupių dalyvių įžvalgos rodo, kad „Spotiself“ yra efektyvi priemonė mokinių pažangai ir lyderystės įgūdžiams ugdyti. Nepaisant technologinių trūkumų, mokiniai teigiamai vertina platformos naudą ir rekomenduotų ją kitiems. Dalyvių siūlymai bus naudingi tobulinant platformos funkcionalumą bei pritaikant ją įvairiems mokymosi stiliams.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

 

Mokslo magija: jaunojo tyrėjo laboratorijos nuotykiai su sausu ledu

Tęsiant “Tūkstantmečio mokyklos” programos įgyvendinimą, šiandien gimnazijoje vyko Jaunojo tyrėjo laboratorijos užsiėmimai, kuriuose dalyvavo 7-GIII klasių mokiniai. Užsiėmimų metu jaunieji tyrėjai turėjo galimybę atlikti įdomius eksperimentus su sausu ledu – veikla, kuri praplėtė jų žinias apie fizikinius ir cheminius procesus bei sukėlė nemažai smalsumo ir džiaugsmo.

Eksperimentų metu mokiniai turėjo užduotį panardinti sausą ledą į karštą vandenį ir stebėti reakciją – staiga atsirandantį baltą rūką ir burbulus. Mokiniai negalėjo atsistebėti, kaip ledas greitai garuoja ir užpildo aplinką mistišku rūku.

Kitas įdomus bandymas buvo atliekamas su muilu ir balionais. Mokiniai, naudodami sausą ledą, kūrė putojančius burbulus, kurie sprogo iš karto, kai tik juos palietė. Balionų pripildymas dujomis, kurios išsiskyrė iš ledo, tapo viena smagiausių veiklų – klasės draugai juokėsi, stebėdami, kaip balionai plečiasi. Be pramogų, užsiėmimai mokiniams suteikė ir daug naudingų žinių apie sauso ledo savybes, chemines reakcijas ir šių medžiagų panaudojimą kasdieniame gyvenime.

Šie jaunojo tyrėjo laboratorijos užsiėmimai dar kartą parodė, kaip svarbu mokytis per praktiką – eksperimentuojant mokiniai geriau supranta mokslą ir tuo pačiu smagiai leidžia laiką. Tokios veiklos ne tik praplečia akiratį, bet ir skatina vaikus domėtis gamtos mokslų pasauliu bei atrasti naujas sritis, kurios galbūt taps jų ateities karjeros pagrindu.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

 

Sveikiname jaunus matematikus!

Šilčiausi sveikinimai trims jauniesiems matematikams – Kirilui Senakopenko, GI kl. – I VIETA, Kornelijai Sinickai, GII kl. – II VIETA, Anastasijai Pačkovskajai, GII kl. – III VIETA – kurie savo gabumais ir atkaklumu užkariavo rajoninės matematikos olimpiados viršūnes! Jūs įrodėte, kad skaičiai ir formulės gali tapti įrankiais kurti šedevrus, o Jūsų pergales galima prilyginti tikram matematikos fejerverkui.

Ne mažiau nusipelniusi ir Jūsų mokytoja Anna Mackevic, tikra matematikos alchemikė, kuri kiekvieną iš jūsų uždegė žingeidumo ir smalsumo liepsna. Ji kartu su Jumis atvėrė duris į platesnį mąstymo pasaulį.

Linkime Jums nesustoti, kurti, spręsti ir atrasti dar daugiau stebuklų matematikos pasaulyje. Tegul šis pasiekimas būna tik pradžia jūsų neįtikėtinos kelionės!

 

Lietuvių kalbos įgūdžių lavinimo užsiėmimai pradinukams

Įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklos“ programą, pradinukams buvo organizuoti lietuvių kalbos įgūdžių lavinimo užsiėmimai, kuriuose dėmesys sutelktas į kūrybinį ir interaktyvų mokymąsi. Užsiėmimų metu mokiniai gilinosi į personažų kalbą bei mokėsi kurti įtaigius pasakojimus, taip lavindami savo kalbinius gebėjimus ir kūrybiškumą.

Pamokos buvo papildytos kūrybine veikla, siekiant skatinti vaikų vaizduotę bei sudominti juos kalbos pasauliu. Šios veiklos ne tik padėjo tobulinti lietuvių kalbos įgūdžius, bet ir ugdė saviraišką bei pasitikėjimą savo kūrybinėmis galimybėmis.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Rajoninė anglų kalbos olimpiada: talento ir pastangų šventė

Šią savaitę įvyko rajoninė anglų kalbos olimpiada, subūrusi gabiausius mokinius iš įvairių mokyklų. Šiame renginyje dalyviai demonstravo ne tik savo anglų kalbos žinias, bet ir kūrybiškumą bei kritinį mąstymą. Olimpiada dar kartą parodė, kokia svarbi anglų kalba šiandieniniame pasaulyje ir kokią reikšmę turi atkaklus darbas bei nuolatinis tobulėjimas.

Ypatingai džiaugiamės savo gimnazijos mokine Olivija Šarkovska, kuri iškovojo garbingą 3-iąją vietą. Tai – jos atkaklumo, talento ir užsispyrimo rezultatas. Šis pasiekimas įkvepia ne tik ją, bet ir kitus mokinius siekti aukštų rezultatų ir drąsiai priimti naujus iššūkius. Taip pat dėkojame anglų kalbos mokytojai Astai Arnastauskienei už mokinės paruošimą.

Nuoširdžiai didžiuojamės Olivija ir tikime, kad tai tik pradžia jos sėkmingo kelio!

 

Tęsiasi „Tūkstantmečio mokyklos“ programos veiklos

Ketvirtadienį, tęsiant „Tūkstantmečio mokyklos“ programos veiklas, gimnazijoje vyko komandos formavimo užsiėmimas, skirtas šeštokams ir aštuntokams. Mokinių dėmesys buvo sutelktas į temą „Aktyvus klausymas ir girdėjimas“ bei „Nusiraminimą ugdantys metodai“.

Užsiėmimo metu dalyviai gilino socialinius įgūdžius, mokydamiesi ne tik klausyti, bet ir suprasti vienas kitą, kurti konstruktyvų dialogą bei spręsti tarpusavio bendravimo situacijas. Taip pat buvo mokoma nusiraminimo ir emocijų valdymo technikų, kurios padeda išlaikyti dėmesingumą ir ramybę tiek asmeninėse, tiek komandinėse situacijose.

Šios veiklos yra svarbi „Tūkstantmečio mokyklos“ programos dalis, nes skatina mokinių emocinį intelektą, bendradarbiavimą ir tarpusavio supratimą – įgūdžius, kurie praturtina ne tik mokyklos kasdienybę, bet ir gyvenimą už jos ribų.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.