Naujienų archyvas: balandžio 2022

Edukacinė išvyka į Nacionalinę Martyno Mažvydo biblioteką

Balandžio 28 d. G1-G2 kl. mokiniai apsilankė Nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos dokumentų konservavimo ir restauravimo skyriuje.

Edukacinės išvykos tikslai:

– Skatinti susidomėjimą knygomis, knygos menu.

– Supažindinti su dokumentų restauratoriaus specialybe.

– Parodyti, kaip restauruojamas dokumentinis kultūros paveldas.

Mokiniai sužinojo apie kultūros vertybių konservavimą, restauravimą ir saugojimą. Jie pamatė įvairių amžių, skirtingais stiliais įrištas knygas, susipažino, iš kokių medžiagų buvo ir yra gaminami knygų blokai ir viršeliai.

Ekskursijos dalyviai turėjo galimybę susipažinti su restauratoriaus profesija, sužinojo, kokiomis techninėmis priemonėmis restauruojami bibliotekos leidiniai. Mokiniai stebėjo restauravimo procesą, apžiūrėjo restauruotas knygas, žemėlapius ir kitus dokumentus.

Bibliotekos vedėja O.Skirtunienė

Profesijos patarėja J.Latvienė

Abiturientų atmintinė

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija dalinasi Abiturientų atmintine 2022. 

Atmintinėje galima rasti atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus dėl brandos egzaminų, sužinoti, kokį tolesnį mokymosi kelią galima rinktis, įgijus vidurinį išsilavinimą. 

Atmintinėje taip pat pateikiama naudinga informacija apie 2022 metų priėmimo į profesines ir aukštąsias mokyklas sąlygas, profesinio mokymo ir koleginių bei universitetinių studijų naujoves ir privalumus.

Abiturientų atmintinė 2022

 

Vokietijos ir Lenkijos jaunimo viešnagė Lietuvoje, įgyvendinant Erasmus + projektą

Įgyvendinant Erasmus+ projektą ,,Matematiniai ir kalbiniai ginčai Europos lygmeniu“ š. m. balandžio 4-8 dienomis Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijoje lankėsi projekto partneriai iš Vokietijos ir Lenkijos.

Pirmąją apsilankymo gimnazijoje dieną visi projekto dalyviai susirinko aktų salėje, kur juos pasitiko ir pasveikino mūsų gimnazijos bendruomenė. Vėliau svečiai apžiūrėjo mokyklos erdves ir dalyvavo kalbiniuose ir matematiniuose užsiėmimuose, kuriuos paruošė Anna Mackevic, Olga Narkun, Jelena Janovič, Asta Arnastauskienė. Kalbinės užduotys buvo įdomios ir painios, bet teisingo kelio ieškojimas nuvedė į matematinius lobius. Svarbiausia, kad mokiniai turėjo galimybę geriau susipažinti ir smagiai praleisti laiką.

Po užsiėmimų projekto svečiai buvo pakviesti į pažintinę kelionę po Šalčininkų miestą. Jie išgirdo paminklo Adomui Mickevičiui atsiradimo istoriją, sudalyvavo flash mobe ,,Žvelk širdimi į širdį“, lankėsi Stanislavo Moniuškos menų mokykloje, kur dalyvavo dailės ir lipdymo iš molio užsiėmimuose.

Antradienį projekto partneriai kartu su gimnazijos jaunimu ir mokytojais išvyko į pažintinę-turistinę kelionę į Vilnių. Projekto dalyviai lankėsi Rasų kapinėse, Aušros Vartuose, Katedroje. Ekskursijos gidė Beata Zarumna papasakojo daug įdomios informacijos apie Lietuvos, Lenkijos, Vokietijos  istoriją. Vėliau svečiai lankėsi ir grožėjosi Vilniaus universitetu. Ekskursijos pabaigoje dalyviai apsilankė ,,Pinigų muziejuje“, kur dalyvavo edukaciniame užsiėmime ,,Susipažink su pinigų istorija“. Jaunimas išklausė pasakojimą, kas yra pinigai, jų atsiradimo istoriją, taip pat turėjo galimybę išsikalti asmeninę monetą, galėjo pasisverti ir pažiūrėti, kiek jie būtų verti, jei būtų pagaminti iš aukso. Negalėjome neparodyti svečiams Šalčios žemės.

Trečiadienį išvažiavo į Poškonių kaimą, kur dalyviai lankėsi etnografiniame muziejuje, taip pat nebuvo pamiršta ir pristatyta svečiams Pavlovo Respublika, Jašiūnų Balinskio dvaras. Dalyvius lydėjo istorijos mokytojas Aleksandr Pieško ir vokiečių kalbos mokytoja Irena Gilevska-Dorniak. Grįžę į gimnaziją, jaunimas aktų salėje dalyvavo užsiėmime ,,Dekoratyvinių Velykinių verbų darymas su matematiniais elementais“. Šį užsiėmimą organizavo technologijų mokytojos Anna Žuk ir Božena Drozd. Mokiniai susipažino su simetrijos rūšimis, figūromis, kiekvienas galėjo pasigaminti ,,matematinę“ Velykų verbą. Vakare gimnazijoje projekto dalyviai žaidė stalo žaidimus, kurių metu teko suaktyvinti savo intelektualinius gebėjimus, įžvalgumą, loginį ir analitinį mąstymą. Tai buvo geras laiko praleidimo būdas, padėjęs įtvirtinti savo žinias.

Ketvirtadienį svečiai lankėsi ,,Swedbank“ Finansų laboratorijoje Vilniuje. Tai unikali erdvė, padedanti išmaniai ir įdomiai susipažinti su pagrindinėmis ekonomikos ir asmeninių finansų valdymo temomis, suprasti, kaip planuojamas biudžetas, kodėl svarbu taupyti, ar kas yra atsakingas skolinimasis. Visa tai pateikiama pasitelkiant išmaniąsias technologijas bei žaidžiant interaktyvius žaidimus. Vėliau mokiniai išvyko į ekskursiją į vieną gražiausių Lietuvos miestų – Trakus. Dalyviai susipažino su unikaliu ežeringu kraštovaizdžiu bei viduramžiais statytu, praeitame amžiuje iš griuvėsių prikeltu pilių kompleksu. Svečiai ragavo karaimų tradicinį patiekalą – kibinus.

Penktadienį vyko paskutinis bendras užsiėmimas, projekto veiklų apibendrinimas ir atsisveikinimas. Užsiėmimo metu projekto dalyviai dirbo grupėmis ir sukūrė koliažą ,,Lietuva mano akimis“. Šį darbą organizavo ir koordinavo anglų kalbos mokytoja Liudmila Kuklienė su GIII klasės mokiniais. Pabaigai projekto dalyviai laikė testą, apibendrinantį įgytus matematikos, anglų kalbos įgūdžius ir informaciją apie mūsų krašto kultūrą ir tradicijas. Visi projekto dalyviai gavo projekto Erasmus + sertifikatus, projekto medžiagą ir mažas dovanėles.

Svečiai išvažiavo patenkinti ir pilni gerų įspūdžių. O mes įsitikinome, kad projekto įgyvendinimas suteikia mums nepaprastų galimybių asmeniniam, kultūriniam ir kalbiniam tobulėjimui, leidžia įgyti naujos patirties ir, svarbiausia, praturtina mokymo procesą ir skatina mokymosi motyvaciją.

 

Robotikos akademijos vasaros stovykla Šalčininkuose

Gerbiami Tėveliai,

Robotikos akademija su džiugesiu nori pranešti, kad šią vasarą organizuoja vaikų vasaros stovyklas ir Šalčininkuose.

Registracija jau prasidėjo! Nepraleiskite progos savo vaikui suteikti nepamirštamą nuotykį, kuriame susijungia LEGO robotai, elektronika, programavimas bei inžinerija! 

Stovykla bus vykdoma:

rugpjūčio 08-12 dienomis

Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijoje 

 adresu A. Mickevičiaus g. 35, Šalčininkai


 

Informaciją ir registraciją rasite čia: https://rm.lt/rastovyklos 

Jei turite klausimų, visada galite kreiptis:

Šilčiausi linkėjimai, 

Robotikos akademijos komanda

 

Lietuvos ir Lenkijos mokytojų vizitas Vokietijoje, įgyvendinant Erasmus+ projektą „MAT – POT“.

Kovo 21 – 25 dienomis mūsų gimnazijos mokytojos: Anna Mackevic, Liudmila Kuklienė, Asta Arnastauskienė, Diana Kondrackaja ir Danuta Čenienė kartu su mokytojais iš Lenkijos atvyko į Vokietijos miestą Ibbenbüren su vizitu į Kaufmännischen Schulen Tecklenburger Land (KSTL) mokyklą pagal Erasmus+ projektą „MAT – POT“. Pirmiausia susitiko su mokytojų kolektyvu, mokyklos direktore Vera Winkler, projekto koordinatoriumi Vokietijoje Reinholdu Bergu ir mokytojais. Pirmąją apsilankymo mokykloje dieną stebėjome šios švietimo įstaigos ugdymo procesą. Aplankėme informatikos klases, užsienio kalbų pamokas, kūno kultūros pamokas ir laboratorijas. Taip pat sužinojome apie mokyklos pedagogų ir socialinių darbuotojų darbą – H. Schnieders ir F. Gottwald, kurie savo kabinetuose veda užsiėmimus mokiniams, turintiems mokymosi problemų. Vėliau moksleivė papasakojo apie mokinių savivaldos veiklą: vokiečių jaunimas verslo valdymo taisyklių išmoksta vadovaudamas mokyklos parduotuvei. Jie patys viską sprendžia – nuo prekių užsakymo iki pardavimo ir apskaitos. Tada projekto šeimininkai aprodė miestą, pristatydami gražiausias jo vietas ir kampelius. Popietė taip pat buvo labai aktyvi-ėjome 10 kilometrų pasivaikščioti Nonnenpätken taku Ibbenbüren apylinkėse, pamatėme Gravenhorsto vienuolyną ir uolas, žygiavome Dortmundo-Emso kanalu, stabtelėjome žavingose, turistų poreikiams paruoštose poilsio vietose.

Kitą dieną veikla vyko atsinaujinančios energijos parko Bioenergiepark  Saerbeck mieste. Ši aikštelė, įrengta vietoj buvusio Bundesvero ginklų ir amunicijos sandėlio, buvo paversta parku, kuriame saulė, vėjas ir biomasė gamina elektros energiją daugiau nei 18 000 žmonių namų ūkių regionui. Dalyvavome didaktinėse, matematikos, užsienio kalbų bei aplinkosaugos elementais praturtinančiose veiklose.

Įdomus apsilankymas buvo Beermann dirbtuvėse Ibenbiurene. Tai kelių kartų veikianti šeimos įmonė, besispecializuojanti įvairiose veiklos srityse, tokiose kaip elektrotechnika, sanitarinė, šildymo ir oro kondicionavimo technologija, atsinaujinantys energijos šaltiniai, kabelių ir vamzdynų tiesimas, inovatyvi gręžimo technologija. Vizito metu Lietuvos ir Lenkijos mokytojai galėjo susipažinti su praktinės profesijos mokymosi metodais, šiuolaikinėje statyboje naudojamais programavimo įrenginiais.

Vizito metu buvome pakviesti į pažintinę ir edukacinę kelionę į Miunsterio miestą, esantį Šiaurės Reino-Vestfalijos valstijos šiaurinėje dalyje. Ypač vertingas pasirodė apsilankymas Katedroje, kurioje  galėjome pasigrožėti vienu iš šešių Europoje veikiančių – unikaliu astronominiu laikrodžiu (Astronomische Uhr). Jo išskirtinumas tas, kad  jis suskirstytas į tris dalis, kurios leidžia skaičiuoti datą nuo 1540 iki 2071 metų. Kitas Miunsterio viešnagės taškas buvo vieta, kur lankytojas stovi vienas su vadinamąja Foucault švytuokle, matuojančia jo paties laiko ir erdvės vaizdą. Šis meno kūrinys, žinomas skambiu pavadinimu „Zwei Graue Doppelspiegel für ein Pendel“, leidžia stebėti lėtą švytuoklės judėjimo plokštumos pokytį  Žemės atžvilgiu ir įrodo jos sukimąsi aplink savo ašį. Vėliau buvome pakviesti į gotikinėje rotušėje įsikūrusią Taikos salę (Friedenssaal). Šis istorinis kambarys gavo savo pavadinimą dėl Ispanijos ir Olandijos taikos, sudarytos 1648 m. gegužės 15 d. Iš pradžių Friedenssaal buvo tarybos salė, o jo medinės renesanso dailylentės datuojamos maždaug 1477 m. Čia taip pat atsirado matematinis aspektas. Du mediniai stulpai, gausiai dekoruoti bareljefais, iliustruojančiais svarbiausias žmogaus gyvenimo sritis, buvo skirti matematikai, o konkrečiau – aritmetikai ir geometrijai.

Ketvirtąją mūsų vizito Vokietijoje dieną  dalyvavome atviroje pamokoje „Tikimybių skaičiavimas“. Užsiėmimus vedė matematikos mokytoja M. Heidrun Schnieders,  jai padėjo mokytojos: Christine Touma ir Linda Wessels. Visų nuostabai, tikimybių skaičiavimo pamoka prasidėjo reklaminiu šūkiu „Surprise Eggs“, pristatančiu užsiėmimą. Mokiniai buvo suskirstyti į 4 grupes. Kiekvienai grupei buvo duota grafinė lentelė, kurioje mokiniai nupiešė ir užpildė tikimybių medį, iliustruojantį iškeltą problemą. Mokiniai turėjo apskaičiuoti galimybę rasti reklamuojamą figūrėlę atsitiktinai grupės narių atrinktuose kiaušiniuose. Galėjome stebėti GEOGEBRA programos naudojimą praktiškai. Šį įgūdį vokiečių matematikas įgijo būdamas Lenkijoje ir stebėdamas matematikos mokytojų pamokas. Kiti tarpdalykinio pobūdžio  užsiėmimai vyko aktų salėje. Emocinių problemų turintys mokiniai mokėsi žaisdami ir bendradarbiaudami  įgūdžių žaidimus, tokius kaip: elementų judinimas naudojant tinklelius arba bokšto iš medinių elementų statymas. Po pietų patys dalyvavome komandiniame žaidime. Buvome suskirstyti į dvi komandas su atsitiktine tvarka atrinktais mokytojais iš Lietuvos, Vokietijos ir Lenkijos. Varžėmės žaisdami boulingą ir atlikdami įvairias matematines užduotis. Žaisdami galėjome išmokti bendradarbiavimo, sprendimų priėmimo, kūrybiškumo, grupinės atsakomybės, strategijų kūrimo, analizavimo ir išvadų darymo. Daugelį šių idėjų mielai panaudosime dirbdami su savo mokiniais Lietuvoje.

Paskutinę dieną pagrindinis tikslas buvo apibendrinti ir įvertinti projektą. Tačiau pradėjome nuo seminaro, kuriame aptarėme idėjas ir suformulavome užduotis savo mokiniams, kurie atvyks gegužės mėnesį ir veiklos vyks atsinaujinančios energijos parke Bioenergiepark. Protų šturmo metu buvo gauta daugybė patirčių, projektų ir užduočių pasiūlymų. Tada apibendrinome mūsų vizitą Vokietijoje. Šeimininkų vardu kalbėjo KSTL Ibbenbüren mokyklos direktorė Vera Winkler. „Džiaugiuosi, kad projekto vizitas pavyko“, – posėdį baigė ji, įteikdama delegacijos nariams Erasmus+ programos sertifikatus. Savo ruožtu „Sobieski“ direktorė Jolanta Kłopeć dėkojo už ambicingą ir profesionaliai parengtą vizito programą. Už svetingumą padėkojo Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos mokytoja Anna Mackevic. Vizito pabaigoje Lietuvos mokytojų parengtos viktorinos ir kryžiažodžiai jau tapo tradicija, o jų sprendimas kartu sužadino prisiminimus apie nuostabiai ir turiningai kartu praleistą savaitę. Jau nekantriai laukiame kito susitikimo.

 

Anglų kalbos vyr. mokytoja Liudmila Kuklienė

 

Konkursas „BIOCHOMIK +F“

Kovo pabaigoje Vilniaus Jono Pauliaus II progimnazijoje įvyko gamtamokslinis biologijos-chemijos-fizikos konkursas „Biochomik +F“.

Mūsų mokiniai kasmet aktyviai ir sėkmingai dalyvauja šiame konkurse, tad ir šiais metais netrūko prizinių vietų.

Rezultatai:

Milena Petkevič, 8c kl. – 1 vieta

Olivija Šarkovska, 8b kl. – 2 vieta

Evelina Sinkevič GIIc kl. – 2 vieta

 

Nuoširdžiai sveikiname mokines pasiekus aukštų rezultatų konkurse ir dėkojame chemijos mokytojai metodininkei Danutai Mureikienei, biologijos mokytojai Irenai Kucevič, fizikos vyresniajai mokytojai Helenai Rovdo ir biologijos mokytojai metodininkei Aleksandrai Sinkevič už mokinių paruošimą konkursui.

Linkime sėkmės kituose konkursuose!

 

 

Kviečiame skirti savo 1,2 % pajamų mokesčio dalį mūsų gimnazijai

Gerbiama įstaigos bendruomene,  jau galite skirti savo 1,2 % pajamų mokesčio dalį paramos gavėjams.

 

Paramos skyrimo vedlio pagalba instrukcija

Dėkojame už Jūsų skirtą paramą.

 

 

Padėka

Tarptautinės vaikų knygos dienos paminėjimas

Balandžio 4-8 dienomis vyko renginiai, skirti Tarptautinės vaikų knygos dienai paminėti. Pradinių klasių mokiniai dalyvavo pokalbiuose ir viktorinoje apie pasakų kūrėją H.K.Anderseną, kadangi ši diena švenčiama rašytojo Hanso Kristiano Anderseno (1805-1875) gimtadienio dieną – balandžio 2 –ąją.

Renginių metu mokiniai ne tik klausėsi faktų apie rašytojo gyvenimą ir kūrybą, bet ir patys sėkmingai atliko įvairias užduotis apie knygų įvairovę ir pasakų personažus.

Bibliotekos vedėja Olga Skirtunienė

Susitikimas su Vytauto Didžiojo universiteto švietimo akademijos atstovais

Šių metų balandžio 7d. mūsų gimnazijos GIII – GIV kl. mokiniai dalyvavo susitikime su Vytauto Didžiojo universiteto švietimo akademijos atstovais.

            Pristatymo metu mokiniai klausėsi lenkų kalbos ir literatūros studijų programos pristatymo,  akcentuojant, kad per 4 studijų metus galima įgyti dviejų mokamųjų dalykų mokytojo kvalifikaciją,  taip pat įgyti anglų kalbos C1 lygį ir antrosios užsienio  kalbos B2 lygį , taipogi -skaitmeninių technologijų valdymo ir medijų raštingumo kompetencijas, praktikos stažuočių pasiūlą užsienyje.

            Mokiniai gavo labai daug naudingos informacijos apie konkursinio balo sandarą, minimalų konkursinį balą, įsidarbininimo perspektyvas baigus studijas, studijų finansavimo galimybes.

Širdingai dėkojame už mokinių profesinį konsultavimą ir informavimą studijų programų pasirinkimo klausimais.    

 

Profesijos patarėja

J. Latvienė