Naujienų archyvas: vasario 2024

Inovacijų vėjai Šalčininkų švietime: „Tūkstantmečio mokyklos II“ projekto ambicijos ir vizijos

Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazija, kartu su trimis kitomis Šalčininkų rajono gimnazijomis, dalyvauja Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos inicijuotame projekte „Tūkstantmečio mokyklos II“. Projekto tikslas – sukurti kokybiškas ugdymo sąlygas, mažinant mokinių pasiekimų atotrūkius. Tai rodo, kad Šalčininkų rajono švietimo įstaigos yra įsipareigojusios ne tik užtikrinti aukštą ugdymo kokybę, bet ir siekti tvaraus mokinių tobulėjimo.

Projekte dalyvaujančios gimnazijos yra susibūrusios į partnerystės tinklą, apimantį ne tik bendrojo ugdymo įstaigas, bet ir neformaliojo švietimo centrus, kultūros ir turizmo įstaigas bei pedagoginę psichologinę tarnybą. Tai parodo, kad projektas yra išties integruotas ir siekia įtraukti įvairias su švietimu susijusias sritis, kad mokymosi procesas būtų kuo įvairesnis ir prasmingesnis.

Projekto pristatyme Šalčininkų rajono savivaldybėje išreikšti įsipareigojimai ir lūkesčiai, susiję su „Tūkstantmečio mokyklos“ programa. Buvo pabrėžta, kad svarbu ne tik stiprinti mokinių kompetencijas ir infrastruktūrą, bet ir aktyviai bendradarbiauti, dalintis patirtimi, taip stiprinant visą švietimo bendruomenę.

Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos planai, kaip ir kitų dalyvaujančių gimnazijų, yra ambicingi ir orientuoti į ateitį. Numatoma modernizuoti infrastruktūrą, įrengti naujas mokymosi erdves, atnaujinti ir pritaikyti patalpas pagal įtraukiojo ugdymo principus. Be to, gimnazija siekia įgyvendinti inovatyvias ugdymo programas, tokių kaip STEAM, lyderystės stiprinimas, kultūrinis ir įtraukusis ugdymas. Šie planai atspindi gimnazijos norą ne tik atnaujinti fizinę aplinką, bet ir praplėsti mokymosi turinį bei metodus, kad mokiniai galėtų mokytis įvairiapusiškai ir kūrybiškai.

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ yra svarbus ne tik dalyvaujančioms gimnazijoms, bet ir visai švietimo bendruomenei Šalčininkų rajone. Jis parodo, kad švietimas yra nuolatinis procesas, reikalaujantis ne tik investicijų į infrastruktūrą, bet ir nuolatinės pedagogų kvalifikacijos kėlimo, mokymo metodų atnaujinimo ir bendruomeniškumo stiprinimo. Linkime visiems projekto partneriams sėkmės siekiant visų iškeltų siekių ir tęsiant prasmingą švietimo tobulėjimo kelią, kuris atveria kiekvienam mokiniui galimybę išnaudoti savo gebėjimus iki maksimumo.

Kartu su @tūkstantmečiomokyklos

Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų“

Programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Projekt „Academia Polonica” na Uniwersytecie Wileńskim

28 lutego grupa uczniów naszego gimnazjum uczestniczyła w I edycji warsztatów naukowo – edukacyjnych ACADEMIA POLONICA, które odbywały się na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wileńskiego. Centrum Polonistyczne UW zorganizowało dla uczniów wykład poświęcony twórczości Wisławy Szymborskiej, której poezja nie jest łatwa do interpretacji.
Wykład „Szymborska nieoczywista: o humorystycznej twórczości Noblistki”przygotowany przez dr Teresę Dalecką umożliwił uczniom poznanie sylwetki oraz poezji noblistki. Nauczyciele wysłuchali wykładu na temat: „Czy odnawiana podstawa programowa języka polskiego i literatury odpowiada wyzwaniom XXI wieku?”, który wygłosiła p. Danuta Szejnicka. Uczniowie uczestniczyli także w turnieju historyczno – literackim pt. ,,Czy znasz swój język i swoją kulturę”? Drużyna ,,Crazy Szymborska” w składzie: Oliwia Szarkowska, Danielė Jurgo, Weronika Jusza, Dominika Kułakowska, Adriana Żyło, Gintarė Franckevičiūtė, Paulina Ulasz oraz Gintarė Rympo wśród 15 drużyn zajęłą zaszczytne III miejsce.
Polonistki

Dzieci z grupy „Dzwoneczki“ zwiedziły Skansen „Podkówka“

W czasie zajęć dotyczących przedmiotów codziennego użytku dawniej i dziś, dzieci z grupy „Dzwoneczki“ zwiedziły Skansen „Podkówka“. Te miejsca zdają się mieć duszę i w jakiś magiczny sposób przekazują nam wiedzę o przeszłości. Z bliska mogliśmy zobaczyć pomieszczenia, narzędzia, zapoznać się z niektórymi sprzętami używanymi wiele lat temu m.in. żelazko na duszę, lampa naftowa, pierwszy młynek do mielenia ziaren itp. Prowadziliśmy zajęcia praktyczne, w celu oceniania, które sprzęty tradycyjne czy bezprzewodowe są wygodniejsze w użyciu, kiedy żyło się łatwiej i dlaczego? Mówiliśmy o znaczeniu wynalazków w naszym życiu codziennym. To był bardzo twórczy dzień w naszej grupie.

Ilona Bobin

 

Praktinis užsiėmimas klasių vadovams „Patyčių ir smurto atpažinimas ir stabdymas“

Vasario 27 d. gimnazijos klasių vadovams buvo suteikta galimybė dalyvauti praktiniame užsiėmime, skirtame suprasti, kaip patyčių atvejus atpažinti ir kaip imtis veiksmų, kad jie būtų sustabdyti. Šis užsiėmimas buvo orientuotas į tai, kad klasių vadovai galėtų efektyviau reaguoti į patyčių atvejus, kurie gali kilti  klasėse. Užsiėmimą vedė gimnazijos socialinė pedagogė metodininkė Gitana Markevič.

Užsiėmimo metu klasių vadovai gilinosi į patyčių požymius ir priežastis bei prisiminė, kaip tinkamai reaguoti į tokius atvejus.  Diskusijų ir praktinių pavyzdžių metu jie sužinojo, kaip svarbu nedelsiant įsikišti, kai pastebimos patyčios.

Praktiniai užsiėmimai, skirti patyčių atpažinimui ir stabdymui, tapo labai svarbiu žingsniu į priekį, siekiant sukurti mokyklą, kurioje vyrauja pagarba ir supratimas.

 

Socialinė pedagogė Gitana Markevič

“Pažinkime profesijas“

Šių metų vasario 26d. 5c klasės mokiniai dalyvavo konkurse „Pažinkime profesijas“, kuris sujungė iššūkius, žinias ir smagumą. Mokiniai buvo suskirstyti į penkias grupes, o kiekvienai grupei teko siekti vienos iš trijų geriausių vietų.

Vienas iš konkurso uždavinių buvo atpažinti profesijas tekstuose ir dainose. Mokiniai, gilindamiesi į įvairius tekstus, turėjo atspėti, kas slepiasi už kiekvienos profesijos pavadinimo. Tai reikalavo ne tik skaitymo supratimo, bet ir kūrybiško mąstymo. Kita užduotis, su kuria susidūrė mokiniai, reikėjo išspręsti kryžiažodžius, kurie buvo susiję su įvairiomis profesijomis ir jų aprašymais. Mokiniai turėjo prisiminti  visas savo žinias apie profesijas ir teisingai  išspręsti  kryžiažodžius. Be to, konkurse dalyvavusieji turėjo įrodyti savo gebėjimus skaičiuojant pinigus. Tai ne tik lavino matematinius įgūdžius, bet ir leido mokiniams susipažinti su skirtingų profesijų ekonominiais aspektais.

Konkurso pabaigoje kiekviena grupė buvo įvertinta . Nugalėtojai buvo apdovanoti mažais prizais, o visi dalyviai gavo atsakymus į užduotis ir buvo apdovanoti dalyvavimo diplomais.

„Pažinkime Profesijas“ konkursas ne tik skatina mokinių žinias apie įvairias profesijas, bet ir lavina bendradarbiavimo, kūrybiškumo bei komandinio darbo įgūdžius. Tai ne tik puiki mokymosi patirtis, bet ir unikali galimybė pramogauti ir atrasti įvairias profesijas kiek kitaip. Be to, džiugi naujiena mokiniams yra tai, kad kovo mėnesį planuojamas konkurso „Pažinkime Profesijas“ finalas. Jame varžysis trys geriausios komandos iš kiekvienos penktos klasės, kurios anksčiau pasižymėjo talentu ir įgūdžiais. Šis finalas bus tikras išbandymas ir puiki galimybė mokiniams parodyti savo žinias.

Karjeros specialistė Jelena Latvienė

Konferencija „Lietuvos lenkų mokykla daugiakultūrėje aplinkoje“

Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos mokytojos dalyvavo konferencijoje „Lietuvos lenkų mokykla daugiakultūrėje aplinkoje“. Lenkų kalbos mokytoja Lilija Kutyš akcentavo mokyklos vaidmenį puoselėjant tautinę tapatybę ir patriotinio ugdymo programų svarbą. Ji pažymėjo, kad vadovėliuose trūksta temų, susijusių su tautine tapatybe, todėl mokytojai turėtų siūlyti mokiniams papildomą literatūrą.

Lietuvių kalbos mokytojos Jolanta Kodienė ir Marina Raudonienė pasidalijo savo patirtimi šalinant kalbos barjerą nelietuviškose šeimose augančių vaikų ugdyme. Jų pranešimai atskleidė, kad sėkmingas mokymasis priklauso nuo mokytojo išradingumo ir gebėjimo pritaikyti ugdymo metodus atsižvelgiant į kiekvieno vaiko poreikius.

Tokie pranešimai ir diskusijos parodė, kad švietimo įstaigų mokytojai yra įsipareigoję ne tik aukštos kokybės mokymui, bet ir mokinių tautinės tapatybės stiprinimui bei integracijai į lietuvišką kultūrinę aplinką, siekiant ugdyti harmoningą ir atvirą asmenybę.

 

Konferencija „Receptai šiuolaikinei pamokai“

Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos mokytojos Irena Gredziuško ir Ingrida Staniulienė aktyviai dalyvavo pradinių klasių mokytojų konferencijoje „Receptai šiuolaikinei pamokai“, kuri vyko Baltosios Vokės Elizos Ožeškovos gimnazijoje. Šioje konferencijoje jos pasidalino metodinėmis įžvalgomis apie žaidimus ir pramogas kaip efektyvius mokymosi įrankius matematikos pamokose. Renginys buvo skirtas skatinti rajono pradinio ugdymo pedagogus bendradarbiauti, dalintis gerąja patirtimi ir šiuolaikinėmis pamokų metodikomis. Konferencijoje buvo pristatytos įvairios temos, įskaitant efektyvius mokymo būdus, psichologines rekomendacijas ir sveikatos pamokėlių organizavimą, o mūsų gimnazijos mokytojos įnešė svarų indėlį pristatydamos matematikos mokymo inovacijas.

Edukacinė mokytojų išvyka į Telšius: kultūra, istorija ir tradicijos.

Vasario 20 d.  gimnazijos mokytojai dalyvavo prasmingoje ir turiningoje išvykoje į Telšius, kurios metu pagilino žinias apie Lietuvos kultūros ir istorijos paveldą.

Telšiai, žinomi kaip Žemaitijos širdis, pasitiko mus su turtinga kultūros ir istorijos mozaika. Išvykos programoje buvo įtrauktas lankymasis Insulos kalvos komplekse, kuris yra ne tik architektūrinis, bet ir dvasinis regiono centras. Čia mokytojai aplankė pirmąją vienuolių bernardinų mokyklą, šiandien veikiančią kaip kunigų seminariją, bei įspūdingą Telšių katedrą.

Kelionės metu dalyviai turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su vienuolių bernardinų palikimu, kuris atskleidžia gilią dvasinio gyvenimo tradiciją regione.

Be to, mokytojai dalyvavo „Džiugas“ sūrio ir žemaitiškų valgių degustacijose, kurios suteikė galimybę pažinti regiono kulinarinį paveldą.

Kulminacija tapo žemaitiškų dainų ir šokių edukacinė programa, per kurią mokytojai turėjo progą ne tik stebėti, bet ir aktyviai dalyvauti, mokytis tradicinių šokių žingsnių ir dainų.

Ši išvyka tapo puikia proga mokytojams atitrūkti nuo kasdieninio darbo. Gidų pasakojimai ir autentiškos patirtys padėjo geriau suprasti Žemaitijos regiono istoriją, kultūrą ir tradicijas. Kelionė į Telšius buvo įsimintinas nuotykis, kuris sustiprino kolektyvo bendruomeniškumą ir suteikė naujų įžvalgų apie Lietuvos kultūrinį paveldą.

 

Lietuvos valstybės atkūrimo dienos minėjimas

2024 vasario 15-ą dieną mūsų gimnazijoje įvyko renginys, skirtas paminėti Lietuvos valstybės atkūrimo dieną. 7-GIV kl. mokiniai turėjo galimybę prisiminti signatarus, kurie 1918 metų Vasario 16-ąją pasirašė Nepriklausomybės aktą, tapusį modernios Lietuvos valstybės sukūrimo pradžia. Dėkojame visiems mokiniams, dalyvavusiems atkuriant šį svarbų istorinį įvykį.

Lietuvių kalbos mokytojai

Pažintinė ekskursija į Šalčininkų policijos komisariatą

Šių metų vasario 15 d. mūsų gimnazijos 2b kl. mokiniai kartu su klasės vadove E. Šarkovska ir karjeros specialiste J. Latviene neįprastai ir įdomiai praleido dieną –  pažintinėje ekskursijoje  į Šalčininkų policijos komisariate. Ši patirtis ne tik suteikė mokiniams galimybę artimiau pažinti policijos veiklą, bet ir sužinoti daug naujo apie teisėsaugos institucijų funkcijas bei pareigūnų kasdienybę.

Ekskursijos metu antrokai iš arti pamatė policijos kasdienybę, susipažino  su svarbiausiomis kelių eismo taisyklėmis ir jų laikymosi svarba, nes būtent  jos  užtikrina  visuomenės saugumą keliuose.

Vykstant specialiam užsiėmimui, mokiniai gavo išsamią informaciją apie pėsčiųjų, dviratininkų ir vairuotojų pareigas bei teises. Bendruomenės pareigūnė O. Jasiukaitė pristatė įvairias situacijas važiuojant dviračiu ar paspirtuku, su kuriomis susiduria dalyviai eismo sraute, ir kaip tinkamai elgtis, siekiant išvengti nelaimingų atsitikimų.

Užsiėmimas kelių eismo taisyklėmis buvo ne tik informatyvus, bet ir interaktyviai , šiuolaikiškai  ugdomas mokinių atsakingumas  ir supratimas apie tai, kaip kiekvienas gali prisidėti prie saugesnio eismo. Tai buvo išskirtinė galimybė mokiniams pritaikyti savo žinias apie eismo taisykles ir suprasti jų svarbą visuomenėje.

Karjeros specialistė

Jelena Latvienė