Naujienų archyvas: kovo 2024

Pamoka už gimnazijos ribų

Šalčininkų autobusų parkas tapo neįprasta pamokos vieta 8b klasės mokiniams. Ekskursijos metu mokiniai susitiko su parko vadove T. Butrimovič, kuri pasidalino naujienomis apie atnaujintas autobusų stoties patalpas, tačiau didžiausią dėmesį traukė elektra varomas autobusas. Mokiniai netgi turėjo galimybę pasivažinėti šia inovatyvia transporto priemone, keliaujančia ne tik aplink miestą, bet ir iki Šalčininkėlių V. Kozakevičiaus laisvalaikio ir sporto centro. Ten jų laukė  įdomi ekskursija po V. Kozakevičiaus laisvalaikio centrą. Mokiniai sužinojo daug įdomių faktų apie centrą bei įsitraukė į edukacines veiklas su modelinu. Po įkvepiančios edukacijos mokiniai aplankė Šalčininkų savivaldybės viešąją biblioteką, kur susipažino su skirtingomis paslaugomis, taip pat apžiūrėjo 3D spausdintuvą, kuris suteikia galimybę realizuoti įvairiausius kūrybinius projektus.

Ši ekskursija ne tik suteikė mokiniams unikalią galimybę susipažinti su naujausiomis technologijomis ir inovacijomis, bet ir skatino jų kūrybiškumą bei domėjimąsi naujais dalykais. Tai buvo nepaprastai įkvepianti ir naudinga patirtis.

8b kl. vadovė G. Markevič, 

Karjeros specialistė J. Latvienė

Finansinio raštingumo paskaitos

Luminor bank AS Lietuvos skyriaus darbuotojos organizavo paskaitas mūsų gimnazijos GII ir GIII klasių mokiniams apie finansinį raštingumą, taupymą, atsakingą skolinimąsi ir investavimą. Paskaitos buvo skirtos padėti jaunimui suprasti svarbiausius finansinius principus ir įgūdžius, kurie gali būti naudingi jų ateities finansinei gerovei.

Per šias paskaitas mokiniai turėjo galimybę išgirsti ekspertų patarimus ir praktinius pavyzdžius apie pinigų valdymą. Temos apėmė įvairias sritis, pradedant nuo paprastų taupymo metodų ir baigiant investavimo strategijų klausimais.

Svarbiausias tikslas buvo padėti jaunimui ugdyti finansinio raštingumo kompetenciją, kad jie galėtų pasitikėti savo finansiniais sprendimais ir pasiruošti ateities finansiniams iššūkiams. Be to, paskaitos pabrėžė atsakingo skolinimosi svarbą, skatindamos mokinius suprasti paskolų naudojimo rizikas bei pasekmes.

Šios paskaitos ne tik suteikė mokiniams naudingų žinių, bet ir skatino jų finansinį sąmoningumą ir atsakomybę.

Nuoširdžiai dėkojame gerb. Ievai Urbonienei ir Jolantai Kontutienei už mokinių švietimą finansinio raštingumo ir atsakingumo klausimais.

Nuotraukų galerija

Karjeros specialistė

Jelena Latvienė

Mokinių kelionė į tėvų darbo pasaulį

8c klasės mokiniai įgijo neįprastos mokymosi patirties, dalyvaudami pamokoje už mokyklos ribų – Šalčininkų rajono savivaldybės administracijoje. Šis unikalus užsiėmimas buvo organizuotas tam, kad supažindintume mokinius su savivaldybės veikla ir jos struktūra bei skatinti jų profesinį orientavimą.

Pamokoje dalyvavo ne tik mokiniai, bet ir jų klasės vadovė A. Nester bei karjeros specialistė J. Latvienė. Susitikimo pradžioje mokiniai turėjo galimybę išgirsti tėvų – Inesos Suchockos ir Jolantos Galin – trumpą pristatymą apie savivaldybės administracijos funkcijas bei veiklą. Mokiniai pamatė, kaip veikia viena iš vietos valdžios institucijų.

Vėliau mokiniai susiskirstė į grupes ir aplankė skirtingus savivaldybės skyrius: viešosios tvarkos, investicijų ir strateginio planavimo, švietimo ir sporto bei juridinio ir personalo. Šiuose skyriuose mokiniai susipažino su darbuotojų konkrečiomis darbo funkcijomis, sužinojo, kaip vyksta kasdienė veikla ir koks yra kiekvieno skyriaus vaidmuo savivaldybės struktūroje.

Susitikimas su administracijos direktoriumi Gžegožu Jurgo buvo ypatingas tuo, kad mokiniai susipažino su administracijos vadovo atsakomybe bei darbo pobūdžiu, uždavė jiems rūpimus klausimus.

Aplankius skyrius, mokinių laukė baigiamoji užduotis, kurią atliekant reikėjo panaudoti savo įgytas žinias ir idėjas. Be to, buvo įteiktos dovanos už aktyvų dalyvavimą ir smalsumą.

Nuoširdžiai dėkojame Inesai ir Jolantai už labai įdomią, aktyvią ir įtraukiančią veiklą mūsų gimnazijos mokiniams. Ši neįprasta mokymosi patirtis padėjo jiems suprasti, kaip veikia vietos valdžia bei kokiais būdais jie gali prisidėti prie savo vietinės bendruomenės gerovės. Tai buvo puikus pavyzdys, kaip praktiškai suprasti teorines žinias ir jas pritaikyti realiame gyvenime.

Nuotraukų galerija

Karjeros specialistė

Jelena Latvienė

 

Iki Europos Parlamento rinkimų liko mažiau nei 100 dienų…

Liko mažiau nei 100 dienų iki Europos Parlamento rinkimų! Šia proga mūsų gimnazijoje IG – IIG kl. mokiniams buvo organizuotas pamokas apie rinkimus į Europos Parlamentą. Pamokas padėjo vesti MEPA jaunieji ambasadoriai Adriana Žilo ir Emilija Sinkevič. Mokiniai ne tik patikrino savo žinias apie ES, bet ir sužinojo įdomius faktus, išaiškino kodėl verta balsuoti. Labai gerai rinkimų svarbą perteikė trumpas filmukas su Europos Parlamento pirmininke Roberta Metsola. Filmuke Roberta Metsola pasakoja, kad turime balsuoti tam, kad kartu sukurtume Europos Sąjungos šviesią ateitį. Kviečiame visus dalyvauti rinkimuose, atiduoti savo balsą, kad kartu kurti Europos Sąjungos ateitį, spręsti iškilusias problemas. Tik kartu galime ką nors nuveikti.

SJSG MEPA ambasadoriai

#MEPALietuva

Velykų spalvos ir simboliai: kaip netradicinės anglų kalbos pamokos atgaivina šventes

Artėjant Velykoms, anglų kalbos mokytoja p. Maria priešmokyklinukų grupėms ir trečių klasių mokiniams parengė netradicines anglų kalbos pamokų veiklas. Šios pamokos buvo skirtos ne tik kalbos mokymuisi, bet ir kultūrinių žinių plėtojimui, susijusiam su Velykų švente.

Viena iš veiklų buvo pažintis su Velykų simboliais ir jų reikšmėmis. Mokiniai ne tik išmoko naujų žodžių, bet ir sužinojo, ką reiškia skirtingos spalvos. Balta spalva reiškė švarą, rožinė – džiaugsmą, violetinė – tikėjimą, raudona – meilę, geltona – viltį, žalia – augimą, o mėlyna – sveikatą. Šios spalvos ir jų prasmės tapo puikiu būdu lavinti vaikų kalbinius įgūdžius, kartu pristatant Velykų šventės tradicijas.

Be to, mokiniai susipažino su pagrindiniais Velykų simboliais, tokiu kaip Velykų zuikutis, avinėlis, krepšelis, Velykų kiaušiniai, Velykų bandelės, pavasaris ir pati Velykų šventė. Kiekvienas simbolis buvo pristatomas anglų kalba, todėl mokiniai ne tik išplėtė savo žodyną, bet ir sužinojo daugiau apie šios šventės papročius ir simboliką.

Viena iš įsimintiniausių pamokų veiklų buvo reaktyvi Velykų kiaušinių dažymo technika. Mokiniai, naudodamiesi įvairiais dažais ir priemonėmis, turėjo galimybę patys nudažyti kiaušinius, tuo pačiu komentuodami savo veiksmus anglų kalba. Tai ne tik skatino jų kūrybiškumą, bet ir padėjo praktiškai taikyti naujai išmoktus žodžius ir frazes. Mokytojos Marijos įgyvendinta pamoka tapo puikiu būdu sujungti mokymąsi ir šventinę Velykų dvasią, suteikdama mokiniams ne tik žinių, bet ir teigiamų emocijų.

Mokiniai susipažįsta su ADB “Gjensidige” draudimu

Gyventi atsargiai ir žinoti  draudimo aspektus svarbu kiekvienam. Šią svarbą suprato ir GIb klasės mokiniai, dalyvaudami susitikime su ADB „Gjensidige“ draudimo atstove.

Susitikimo metu mokiniai sužinojo įvairias draudimo galimybes, suprato, kaip draudimas gali padėti apsisaugoti nuo neplanuotų finansinių išlaidų įvykus nenumatytoms situacijoms, tokioms kaip: avarijos, ligos ar neturtiniai nuostoliai. Jie sužinojo skirtingas draudimo rūšis, kaip jos veikia ir kokią naudą gali suteikti draudimas tiek asmeniniame, tiek verslo gyvenime.

Šis susitikimas suteikė mokiniams vertingos informacijos apie finansinio saugumo svarbą, ir  praplėtė savo žinias  apie draudimo privalumus. Tai buvo ne tik įdomus ir naudingas susitikimas, bet ir puikus pavyzdys, kaip dar mokyklos suole galima skatinti mokinių finansinį raštingumą ir asmeninį tobulėjimą.

 

Karjeros specialistė

Jelena Latvienė

Socialinių vaidmenų jaunimas mokosi žaisdami. Prekybos žmonėmis grėsmės

Pavojai prekybos žmonėmis gali kelti rimtą grėsmę jaunimui, kuris yra labiau pažeidžiamas ir lengviau įtakojamas dėl savo nežinojimo ir naivumo, todėl labai svarbu šia tema šviesti mūsų jaunimą. Vakar gimnazijoje GIa ir b kl. mokiniams  įdomius užsiėmimus vedė lektorė Gintė Martinkienė (VšĮ „Ramintoja“, tradicinė religinė bendruomenė) policijos departamento vyr. tyrėja Liliana Malinovskaja ir mūsų rajono bendruomenės pareigūnė Elena Zinevičienė.

Paskaita prasidėjo įdomia įžanga prekybos žmonėmis tema. Mokiniai sužinojo apie skirtingas prekybos žmonėmis formas, nuo akivaizdžių ir atvirose visuomenėse pastebimų iki subtilių ir įslaptintų. Vėliau mokiniai buvo suskirstyti į mažas grupes ir buvo paprašyti suformuoti savo požiūrį į tam tikrą situaciją, susijusią su prekyba žmonėmis. Kiekviena grupė turėjo simuliuoti situaciją ir parodyti, kaip jie ją interpretuoja ir kaip reaguotų. Tai buvo ne tik galimybė išreikšti savo požiūrį, bet ir puiki proga įgyvendinti kūrybingumą ir bendradarbiavimą.

Viso šio proceso metu buvo akivaizdu, kaip svarbu švietimo įstaigose suteikti mokiniams galimybę ne tik gauti informaciją, bet ir ją įsisavinti, suvokti ir pritaikyti. Ši paskaita ir simuliacijos žaidimas apie prekybą žmonėmis padėjo mokiniams praplėsti  suvokimą  šia svarbia tema ir skatino juos būti sąmoningais piliečiais visuomenėje. Nuoširdžiai dėkojame Gintei, Lilianai ir Elenai už bendradarbiavimą.

Socialinė pedagogė Gitana Markevič

 

Mano sėkmės istorija

Greta Aleksandrovič, susitikusi su vienuoliktokais ir jų klasių vadovėmis, papasakojo savo sėkmės kelionę, kuri prasidėjo nuo mokslų, susijusiu su reklama, kuri vėliau nukreipė ją į logistikos pasaulį.

Jos patirtis studijuojant reklamą leido  suprasti, kad studijos neatitinka jos išsikeltų lūkesčių. Ji toliau pasakojo apie savo patirtį dirbant pardavimų srityje, kur išmoko svarbiausių pardavimo principų  ir kaip tinkamai komunikuoti su klientais. Ši patirtis, kaip ji pabrėžė, labai padėjo jai vėliau, žengiant į logistikos pasaulį.

Pasak pašnekovės, logistikos sritis buvo kupina iššūkių ir pasiekimų. Ji pradėjo nuo žemesnės grandies, tačiau sugebėjo pasistūmėti į viršų, ir jau  užimti vadovaujančias pozicijas. Čia ji išmoko organizacijos, koordinavimo ir efektyvaus resursų valdymo svarbos. Pasakojo apie savo nesėkmes ir pasiekimus, kurie padėjo jai augti kaip specialistei.

Bet tai ne viskas. Ji pasidalijo įdomiomis situacijomis logistikos srityje. Vienos iš jų – tai  skubūs transportavimo užsakymai, kurie reikalavo greito sprendimo ir ryžtingumo. Kita – sudėtingos logistikos grandinės optimizavimas, kai reikėjo surasti geriausią maršrutą, taupant laiką ir resursus.

Šios patirtys ir iššūkiai leido GIII kl. mokiniams suprasti, kad kiekvienas takas turi savo iššūkių ir paslapčių. Svarbiausia, kaip pašnekovė pabrėžė, yra nebijoti išbandyti naujų dalykų ir mokytis iš patirties, nes tik taip galima pasiekti sėkmę bet kurioje srityje.

Nuoširdžiai dėkojame Gretai už jos praktinį karjeros kelią pristatantį pasakojimą, už nuoširdų pokalbį ir linkime sėkmės naujuose pasiekimuose.

 

Karjeros specialistė

Jelena Latvienė

Susitikimas su rašytoja Birute Jonuškaite.

Šiandien yra Europos autorių diena. Šią dieną visoje Europoje rašytojai susitinka su mokiniais. Taigi ir mūsų gimnazijoje lankosi poetė, prozininkė, vertėja Birutė Jonuškaitė. Rašytoja prozos, poezijos, publicistikos bei eseistikos tekstus publikuoja įvairiuose kultūros leidiniuose. Apsakymų yra išversta į anglų, prancūzų, baltarusių, vokiečių, rusų, ukrainų, lenkų, gruzinų, kroatų, slovėnų, slovakų, čekų ir ispanų kalbas. Rašytoja pasakos apie rašytojo, Nobelio premijos laureato, Česlovo Milošo kūrybą.

#MEPALietuva

 

Zintegrowana lekcja chemii i technologii pt. „Tajemnice włókien: Naturalne kontra syntetyczne“

W ramach ciekawej lekcji, uczniowie klasy 8b naszego Gimnazjum mieli wyjątkową okazję zgłębić tajniki włókien podczas zintegrowanej lekcji chemii i technologii. Tematem zajęcia było „Tajemnice włókien: Naturalne kontra syntetyczne“, zapewniając uczniom wnikliwe spojrzenie na różne rodzaje włókien oraz ich właściwości.

Uczniowie uczyli się odróżniać włókna naturalne od syntetycznych poprzez różnorodne testy eksperymentalne, takie jak spalanie, reaktywność z kwasem azotowym (HNO3) oraz działanie wodorotlenku sodu (NaOH). Te praktyczne działania miały na celu rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia i analizy, zachęcając uczniów do obserwacji, analizy i wyciągania wniosków z przeprowadzanych eksperymentów.

Cele edukacyjne były jasno określone od początku: wyposażenie uczniów w zdolność rozpoznawania włókien za pomocą testów spalania, kwasu azotowego i wodorotlenku sodu oraz rozwijanie zdolności do obserwacji i analizy. Lekcja obejmowała instrukcje bezpieczeństwa dotyczące obchodzenia się z chemikaliami takimi jak NaOH i HNO3, podkreślając znaczenie starannych i precyzyjnych technik laboratoryjnych.

Aby pogłębić swoje zrozumienie, w końcu lekcji uczniowie zostali poproszeni o refleksję nad głównymi rodzajami włókien, wynikami testów dla każdego rodzaju włókna oraz zaletami i wadami ubrań wykonanych z różnych włókien. Zostali również zachęceni do rozważenia różnorodnych zastosowań włókien naturalnych i syntetycznych w odzieży.

Ta lekcja jest doskonałym przykładem na to, jak działania praktyczne mogą wzbogacać doświadczenie edukacyjne, zapewniając uczniom głębsze zrozumienie tematu oraz wyraźniejsze postrzeganie realnych zastosowań chemii i technologii. Dziękujemy dla pani Żany ora dla pani Anny.