Naujienų archyvas: 2022.05.17

Praktiniai LAMA BPO mokymai

Šių metų gegužės 2 ir 9 dienomis, mūsų gimnazijos GIV kl. mokiniai kartu su klasės vadovėmis dalyvavo praktiniuose LAMA BPO mokymuose.

Šio susitikimo tikslas buvo išmokyti mokinius teisingai užsiregistruoti LAMA BPO sistemoje ir tinkamai užpildyti prašymą stojant į universitetus, kolegijas ir profesines mokyklas. Mokiniai, naudojantis mokomąja LAMA BPO versija, išbandė praktiškai visą registracijos, prašymo pildymo procesus.

Svarbu prisiminti, kad registracija LAMA BPO sistemoje prasidės nuo birželio 1d. ir truks iki liepos 25 d. 12 val.  Prašyme galima užpildyti iki 9 pageidavimų, liepos 29d. iki 12 val. stojantysis gaus tik vieną kvietimą ar į valstybės finansuojamą ar valstybės nefinansuojamą vietą ar į valstybės nefinansuojamą su studijų stipendija vietą. Pretenduojantys į menų krypties studijų programas turi nepavėluoti užsiregistruoti į stojamuosius egzaminus (06.13 – 08.02), pretenduojantys į pedagogikos studijas privalo išlaikyti motyvacijos vertinimą (06.13 – 07.23).

Registracija ir prašymo pildymas į universitetus ir kolegijas vyks čia: https://bakalauras.lamabpo.lt/

Registracija ir prašymo pildymas į profesines mokyklas vyks  čia: https://profesinis.lamabpo.lt/

 

Profesijos patarėja J. Latvienė

Jaunosios profesijos patarėjos

Šių metų gegužės 12 ir 13 dienomis mūsų gimnazijos 8b kl. mokinės Paulina Provlocka, Evelina Patiulan, Gabrielė Mulmo išbandė save profesijos patarėjos vaidmenyse: turėjo progos pravesti konkursą „Pasirink profesiją“ 4 kl. ir 3 kl. mokiniams.

Konkurso metu jaunosios mokytojos suskirstė mokinius į 4 – 5 komandas ir paaiškino dalyvavimo konkurse instrukcijas. Mokinių grupės sprendė įvairias užduotis:

  • spėliojo mįsles,
  • susipažino apie stomatologo, kalnakasio, mokytojo, gydytojo, bankininko darbo specifika ir įsigilino, kokie būtini darbo įgūdžiai norint tinkamai atlikti darbą,
  • sprendė rebusus,
  • rinko mokytojo asmens savybes,
  • pildė trūkstamus žodžius tekste,
  • sprendė kryžiažodį, pagilindami savo žinias apie gydytojų specializacijas (chirurgas, kariologas, anesteziologas, pediatras, alergologas, fizioterapeutas ir pan.),
  • prisiminė greitosios pagalbos telefono numerį,
  • lavino savo matematines žinias skaičiuodami banknotus ir centus,
  • skirstė automobilius pagal jų rūšis.

O pamokos pabaigoje mokiniai gavo paruoštas knygeles „Mano būsimoji profesija“, kuriose turėjo užpildyti, kuo gi jie svajoja būti ateityje ir kokių turi asmeninių savybių išsvajotojai profesijai.

Mokinės Paulina, Evelina, Gabriele liko be galo patenkintos pravestomis pamokomis, nes matė mokinių įsitraukimą, jų turimas žinias ir galimybes jas praplėsti ,o  svarbiausia suprato, kokia yra svarbi mokytojo profesija šiuolaikiniame gyvenime.

 

Profesijos patarėja J. Latvienė

Karjeros pamokos kitaip

Šių metų gegužės 13d. mūsų gimnazijos 6c kl. mokinės Emilija Ivaško, Karina Gavrilovič ir Sabina Mickevič apsilankė pas antrokus ir pristatė pamokos  temą – „Profesijos“.

Susitikimo metu mokinės, padedant gimnazijos profesijos patarėjai,  suplanavo labai įvairialypes veiklas: pamokos pradžioje sugalvojo matematines užduotis, kurias išsprendus buvo galima atspėti slaptažodį, tokiu būdu įvedant mokinius į pamokos temą. Vėliau pradinukų laukė įdomus filmukas su Kubus herojumi apie profesijas. Naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais mokiniai dalyvavo Kahoot žaidime, kurį sukūrė pačios mokinės: jų laukė 9 mįslės apie profesijas, kurias pavyko daugumai atspėti sėkmingai. Kita veikla buvo didaktinis žaidimas – mokiniai, traukdami įvairius daiktus iš paslaptingojo maišo, turėjo atspėti, su kokia profesija jis yra susijęs. Ši veikla sulaukė labai daug emocijų ir noro jame dalyvauti. Pamokos apibendrinimui mokinės, naudodamosi liweworksheets platforma, patikrino mokinių gebėjimus : susieti profesijų paveikslėlius su tinkamais pavadinimais.

Po sėkmingai pravestos pamokos Emilija, Karina ir Sabina, sutiko apsilankyti ir pas kitų klasių mokinius, nes suprato, kad jų sugalvotos veiklos mokiniams labai patiko, matė jų susidomėjimą. 

 

Profesijos patarėja J. Latvienė

Intelekto tipo nustatymo užsiėmimas

Šių metų gegužės 13 d. mūsų gimnazijos 8b kl. mokiniai dalyvavo intelekto tipo nustatymo užsiėmime.

Užsiėmimo metu mokiniai prisiminė, kaip šiuolaikinėje visuomenėje suprantama sąvoka „karjera“, kokie yra pagrindiniai karjeros planavimo žingsniai. Akcentuojant vieną svarbiausių žingsnių  „Savęs pažinimas“, mokiniai susipažino su trumpa Švietimo mainų paramos fondo video medžiaga apie savęs pažinimo kelius ir būdus. Vėliau jų laukė vienas iš daugelio būdų – tai pažinti save – atlikti mukis.lt sistemoje „Intelekto tipo nustatymo klausimyną“ (http://www.mukis.lt/lt/mokinio-knyga.html), kuriame reikėjo įvertini 40 teiginių nuo 0 iki 5 balų. Atlikus testą, elektroninė versija pateikė kiekvienam mokiniui jų rezultatus apie intelekto tipus: tarpasmeninis, vidinis, verbalinis, loginis – matematinis, erdvinis, kinestezinis, muzikinis, natūralistinis. Kiekvienas dalyvavęs mokinys turėjo progos susipažinti su atlikto testo rezultatais ir kiekvieno intelekto tipo aprašymu bei tinkančiomis profesijomis.

Reikėtų paminėti, kad savęs pažinimo procesas vyksta visą gyvenimą, tad labai svarbu tam skirti pakankamai dėmesio, nes profesijos pasirinkimas ir profesinės veiklos vykdymas kiekvienam žmogui yra be galo svarbus.

 

Profesijos patarėja J. Latvienė